Yamaha Nytro X-ride SE

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Cleant, du kanske kan hjälpa mig?
Jag har köpt nya CA PRO MTX till min nytro, exakt såna som satt på din ex maskin.
Jag funderar på monteringen, jag fick bara med 4 st tjocka brickor till utsidan, 4 st bustningar till insidan, 2 långa bultar och muttrar. alltså inga bustningar som ska sitta i spindeln på nytron, dom mtx bustningar jag har är på tok för långa att passa mellan ca pro bustningarna då "sadeln" är smalare..men yamma bustningarna passar i hålen i "sadeln", om man tar bor ca pro bustningarna.saknar jag hälften av monteringen eller??
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Motor bygget är inte helt bestämt ännu, så dit återkommer vi när jag börjar med de:) ang ca skidorna så måste du kapa till original bussningen:/ bara mäta skidan i titta hur mycke du ska ta bort:)
 
K

krickus

Vad är det för framvagn du ska häkta dit? Hittar ingen info om den på nätet.
 
K

krickus

Har du nogon erfarenhet av timbersleds framvagn? Funderar på en sådan men evol dämpare.
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Själv bara testat den som snabbast, då har den känts helt okay:) dom som kör med dom är nöjd iaf:)
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Tack för svaret, jag har gjort så nu och dom sitter som gjutet:), dock irriterande att man måste sabba orginalbustningarna..
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Kanon fint! Jo de är lite synd att man måste kapa originalen:/ men C&A har blivit betydligt bättre med infästningarna, för några år sedan fick man göra om även original gummit:)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Stecka jag tror flera kör timbersled i år för att de är en trygghet, och skinz är betydligt dyrare och svårare att få tag på:) men tror den kommer bli sjukt grym! Längtar tills man får testa lite:)
 
K

krickus

Ja, kanske det, jag tyckte priset på timbersleden var fördelaktigt. Vi får se vad det blir. Har ju inte ens kört skotern ännu, så jag får avvakta till den förbannade snön faller.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Stecka jag tror flera kör timbersled i år för att de är en trygghet, och skinz är betydligt dyrare och svårare att få tag på:) men tror den kommer bli sjukt grym! Längtar tills man får testa lite:)
Ja så är de nog :) ja visst ska de bli kul att testa.
 
K

krickus

Hur mycket jobb är det med kompsänkningen? Monterar man en spacer eller? Är sugen på ett 180 kit, men när man endå har brallorna nere kanske man ska gå all in.