Yamaha Nytro X-ride SE

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Tacka fan för att nån kan leverera iaf;)

Ny olje behåller från oft!
Tack NTC för snabba leveranser:)
Kommer fler bilder o update under kvällen ev i mon förmiddag;) för nu ska de skruvas så fingrarna blöder!
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Det går segt att få hem prylar, jag väntar på en framvagn från Timbersled.
Snygg oljebytta:)!
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Nu har de blivit lite gjort iaf:)

In med en motor

Hade glömt hylsan för systera in motorn rätt, så de får vänta till nästa vecka:)

Framvagnen får sig också lite kärlek

Sånt där onödigt som följer med skotern när man köper dom;)

Ren o fin, bara att lyfta på plats

Nåt sånt där, nu börjar de se ut som en skoter igen:)

Så bjuder jag på en bonus bild, för mycke mer kan jag inte göra förren leveranserna börjar ploppa in;)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Trist utan feedback.. Men försöker lite till:p idag fick jag lite silikon slang :)

Den långa är från pre coolern till intercoolern, och den lilla ska kapas till så blir mellan i intercoolern o spjäll hus:) så nu är alla slangar röd silikon:)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Turbokonverterade min jag med direkt ur katrong-helt underbart när allt är rent, inget sitter fast och inget ev skitfel sedan tidigare som stökar till det!
...fast det är klart-tanten fick en smärre chock när hon kom in i garaget tre dagar efter jag hämtat skotern, och allt som öht går att skruva lös var isärskruvat!

"Men, men...vad har du GJORT???"

Hehe..mekar lite... ;)
Glömde visst nämna turboköpet?
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Tack tack:) jo de blir 270 kitet plus lite små justeringar!
Hehe fritid ska kosta:)
Nu har jag ju en fråga till er ang färg valet på skidor, svart skida med röda krokar eller röda skidor med svarta krokar. Kommer vara rött bukskydd:)
eller kanske en av varje:)?
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
villken färg blir maskinen? Huven är väl svart när du ska ha mesh, och tunneln är svart, och buken och framvagnen? Fast ska du har rött bukskydd så är det ju helröda som gäller tycker jag, röd skida, röd krok. en annan ide, vad tros om yamahas X-ride tunneldekor, blir nog sjukt snyggt på den svarta tunneln, livar upp lite.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Snyggt jobbat som vanligt....själv gillar jag svarta skidor men med färg på krokarna. Så det skulle jag köra på ...men det är ju du som skall gilla det :)

Ev. kommer jag upp på lite jobb till Kiruna efter nyår...får kolla om jag kanske kan få kolla på den live då :)
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Kan tillägga att nedre à-armarna blir svart o övre röda, skotern i sig blir helsvart förutom vissa detaljer som kommer bli i rött. Inte hela röda de blir lite för mycke färg:) tack chris:) och absolut ska du få se den live om du kommer upp! Bara dra iväg ett pm eller liknande:)
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
röda skidor + röd buk blir nog grymt. Fångar som blicken mer än en helt svart :)