Yamaha SX-R 700 -01 Lätt uppgradering

m1cr0n

Välkänd medlem
4 feb 2010
111
1
18
Bergsviken
I väntan på snön..

Efter att ha vart frånvarande från tvåtaktsröken allt för många år bestämde jag mig för att handla en billig skoter med förhoppningarna att återta detta fabulösa intresse.

Tankarna är att i första hand, inskränka väldigt lätt på maskinen. Höja utseendet (om det går? :blink1:), bättre skidor, någon ljuddämpare som tar fram skönsången ur maskinen, dock ingen skrikburk. Ordna till körställningen osv. Inga stora ingrepp vsa.

Det här är utgångsobjektet;
 

Attachments

m1cr0n

Välkänd medlem
4 feb 2010
111
1
18
Bergsviken
Har sneglat lite på boss dynorna.. Håller på med husrenovering för tillfället så damen skulle nog bli galen om man gick å köpte en dyna för flera tusen :D Skulle nog aldrig kunna argumentera mig ur det
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Måste hon veta vad gipsakivorna, skruven, spånskivorna och tapeterna kostade då? Är skälv i husrenovering och bland tiotusentals kronor så kan man enkelt mygla ut en topp med lösa förbränningsrum till sin trippel (har jag hört "vissel vissel")

;)
 
Reactions: trixa

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Manlig hobby bygger på att kvinnorna inte vet om allt vi köper! ;)

Eller som jag också brukar säga:

Så länge det inte handlar om sprit och andra kvinnor så är man förlåten! :D

Beställ du en dyna. Få den skickad till din jobadress bara, så gör vi som är rutinerade...hihi... :)
 

m1cr0n

Välkänd medlem
4 feb 2010
111
1
18
Bergsviken
Idag har skidorna monterats, tur var väll det. Hann inte mer än sätta hylsan på plats så trillade muttern lös av bulten som håller fast skidfästet. Den hade inte rallat upp! :)

Iaf nöjd med resultatet! Ska bli intressant att erfara om det kommer vara ett "snöankare" som man många gånger fått höra. Näst på tur står montering av Slp ljuddämparen och tillverkning av en mynningsplåt.
 

Attachments

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ett annat trick när det kommer till att handla "för dyra" saker är att man förskottsbetalar paketen så det inte kommer en otäck avi i brevlådan på flera tusen....men det förutsätter att man handlar av företag som man har förtroende för, ex:
Bengans Motor går bort.
MC-Xpress funkar. ;)

Snyggt med skidorna, den ser mycket modernare ut med dom av ngn anledning! :)
 

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Blev ett grymt lyft med dom nya skidorna, snyggt!
Gillar SX-R/MM modellerna, riktigt snygga enligt mitt tycke!
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Mitten, hade det på en trippel jag hade tidigare. Men finns olika fästen med två och tre hål, vilka har du?
 

m1cr0n

Välkänd medlem
4 feb 2010
111
1
18
Bergsviken
Då är, SLP.. ljuddämparen (Läst, mest troligt.. skrikburk)!? monterad. Såklart glömde man nycklarna i gammel huset så vart inge örongodis i kväll inte.:eek:h:

Lite små justeringar återstår, sen är gammeln fit for fight!
 

Attachments

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Grymt, min bror hade en sån där burk förut på sin skoter (lika dan). Den lät riktigt fint och mullrade på riktigt fint under tomgången ;)