asker`s Bumper till Pro-Ride & Axys 800/850

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Några axys bågar på gång?
Inte än håller på med axys framvagnar nu, men nästa steg blir axys bågar, har en ide på ny infästning som jag tror ska bli riktigt bra.

(Jag tar inte upp några fler beställningar på framvagnar nu innan vintern, ev så gör jag flera under vintern men då skriver jag det här..)
 
Reactions: trixa

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Över en månad sen sista updaten. Och vi vet ju hur flitig du är på producera. Så jag antar du kommit lång väg med bågarna?
Vet ej om jag vågar lita på org frontbågen till vinterns flipperspel bland träden :D
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Över en månad sen sista updaten. Och vi vet ju hur flitig du är på producera. Så jag antar du kommit lång väg med bågarna?
Vet ej om jag vågar lita på org frontbågen till vinterns flipperspel bland träden :D
Tyvärr inga axysbågar än, har gjort axys a-armar och bytt massor med kolvar under tiden, sen pajade motorn på svarven så det har gått åt massa tid som inte har varit inräknat. Men har nu fått hem en stor hög med material så jag ska börja med bågarna nu. Jag ligger helt klart efter med det mesta nu :(
 
Reactions: trixa

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Nu börjar jag komma ikapp :)

Har ett gäng olackade axys bågar klara nu, sen efter helgen har jag även lackade bågar klara. Både till axys och pro-ride (även olackade).

Har klurat en hel del på infästningen och det går nästan göra ur krångligt som helst.. :)
Men kom fram till en enkel lösning som håller bra, har provat förra helgen.

Förut satt bågen i en nit (den till vänster på bilden nedan) men det är lite tunt med material där. Men nu är det fäst i 2st nitar och den extra niten sitter mycket bättre till. Nitarna är i aluminium så dom ska kunna ryckas av om man kör in i en vägg eller något.

För att montera bågen så borrar man bort befintligt nit sedan nitar man fast bågen i det hålet, sen fortsätter man att borrar i det andra hålet och sätter en nit där också. Använd en 5mm borr eller ännu hellre en 4.8mm.



Köpte man en båge förra säsongen så går fint att komplettera med en extra nit. Kan lägga upp bild på vart det är lämpligt att borra i helgen.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Har fått många frågor på hur axys bågen ser ut, den finns bilder några sidor bak men lägger upp dom igen här så det blir lättare att hitta.
Olackade finns på lager nu till axys och pro-ride.