Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 1970 mils körning

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Orange på fjädrarna och gas behållarna skulle va snygt tror jag iaf.
Ja jag var och tittade på skotern nyss och håller med dig ngt måste göras med dämparna, man skulle ju eg ha målat hela framvagnen svart och sen med orange på fjädrarna typ.


Blev snyggt...men tyvärr är risken stor för att du snabbt kommer få "blå" repor. Vad jag förstått så "finkör" ju du inte med din skoter :)

Men som sagt lite mindre orange...för det är riktigt läckert med mattsvart.
Ja men jag får ha en burk med färg med mig till Västerbotten så kan jag bättra på om det behövs. Det som kommer ta mest stryk är nog rutan men den kör jag ju inte alltid med och så har jag ju lilla rutan som satt på original och den är ju nästan ny. Jo bara mattsvart är nog snyggast men med lite orange så blir det kanske bättre på film och i actionbilder?
 
Last edited:

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
En ny huv till nytro är billig, 1900 kr, finns i svart orange vit och blå, sen lämnade jag in lite saker på pulverlack till min nytro, sidenmatt, sjukt snyggt blev det, fabriksfinish! Tänkte om det inte funkar med din lackering.
Vad brann articen upp eller?
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
En ny huv till nytro är billig, 1900 kr, finns i svart orange vit och blå, sen lämnade jag in lite saker på pulverlack till min nytro, sidenmatt, sjukt snyggt blev det, fabriksfinish! Tänkte om det inte funkar med din lackering.
Vad brann articen upp eller?
Jasså ja det var ju inte så farligt alls bara 1900:-

Ja har du missat att min Arctic brann upp?
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Jasså ja det var ju inte så farligt alls bara 1900:-

Ja har du missat att min Arctic brann upp?
Ja det är inte alls farligt faktiskt, och en huv gör mycket för hela intrycket av maskinen.
Ja måste ju ha gjort det, dåligt att en ny skoter brinner upp, menar när din nytro har gått 2000 mil utan att brinna upp. Ett tips bara om du ska sätta turbo på den är att byta avgaspackningarna till såna där tisteldoo eller vad dom nu heter så avgaserna inte börjar läcka ut där, för då kan den också brinna upp..
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Ja det är inte alls farligt faktiskt, och en huv gör mycket för hela intrycket av maskinen.
Ja måste ju ha gjort det, dåligt att en ny skoter brinner upp, menar när din nytro har gått 2000 mil utan att brinna upp. Ett tips bara om du ska sätta turbo på den är att byta avgaspackningarna till såna där tisteldoo eller vad dom nu heter så avgaserna inte börjar läcka ut där, för då kan den också brinna upp..
Kollar du in denna tråd så ser du allt om min Arctic: http://http://forum.snowmobile.se/showthread.php?52788-Mitt-Proclimb-M1100T-%C4ventyr

Ja jag har beställt nya avgaspackningar av NTC så det blir byte av dom.
 

Mr-twostroke

Välkänd medlem
16 dec 2011
521
9
18
Luleå
Montera även en plåt mellan "Turbons bärstången" och chassit,Ger en otrolig skillnad på isbildningen runt turbon och tunnels undersida.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Riktigt grym tråd! Väntar oxå på ett 180 kitt till min maskin som jag ska montera själv.. Kör upp lite bilder när du fått fin lådan:)
Tack!
Kul med fler "nya" nytro turbos :) köpte du ditt hos mcx eller av ntc?
När kommer ditt kitt? Mitt ska komma inom de närmaste 2 veckorna tror jag. :tongue1:
 

Nytro162

Välkänd medlem
27 dec 2011
162
3
18
Pajala/Gällivare
Tack!
Kul med fler "nya" nytro turbos :) köpte du ditt hos mcx eller av ntc?
När kommer ditt kitt? Mitt ska komma inom de närmaste 2 veckorna tror jag. :tongue1:
Nej köpte av min lokala yamaha åtf.. Jo mitt kitt skulle oxå dyka upp efter nyår.. Var visst mcx som saknade delar till kitten?
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Nytro162;
Kul, ja då får vi se fram emot lite mer hästar i våra maskiner snart. Mcx hade fullt upp med att tillverka kitt som skulle till Kanada innan jul fattade jag det som.
 

Rodge

Välkänd medlem
27 jun 2007
324
1
16
Boliden
Jag kan peppa er grabbar litegrann! Satte MCX 180-kit på min Nytro Mtx -09 i sommar,den klart vettigaste investeringen jag gjort,den går som kulor och krut! Som en helt ny maskin :)