Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 1970 mils körning

Rodge

Välkänd medlem
27 jun 2007
324
1
16
Boliden
Nyfiken på din variatorsetup....
Jag kör med Benders Super Rat-vikter och en rak 45 graders helix.
Har 66gr basvikt och har lagt i en 3,5gr kula samt ett stift på 2,5gr längst ut,totalvikt 72gr
Alltihopa köpt på NTC.

Då kör jag alltså med 22/40 drevning och challenger extreme 153" med 57mm kamhöjd!
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Hur funkar slp pp på nytron? Nöjd? Stor skillnad mot org mountain skidor?
Skillnaden var inte så stor, SLP skidorna här lite större köl så de styr lite bättre.
Jag bytte vid ca 1000 mil tror jag det var och då var orginalskidorna helt slut.
Har kört med lappskidorna på i börja och slutet på säsongen vid dålig snötillgång för att spara SLP skidorna lite.
Hittade en liten film på nytron för ett par år sedan, vet inte om jag lagt den här tidigare i tråden men här kommer den iaf.

[video=youtube;i0yysvp2qss]http://www.youtube.com/watch?v=i0yysvp2qss&feature=player_embedded[/video]

Tack alla för all hjälp och deltagande i denna tråd under det gångna året (hösten):ciao:


Gott Nytt Skoter År alla skotervänner!
:party::beer:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag lastade Gammnytron häromdagen och den får sällskap av en Renegade på vägen upp.


Det sista packat och klart för avfärd mot pudret i västerbottensfjällen:madgrin:



Nu är det bara ca 85 mil kvar tills man är framme:amuse:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
En bild från idag när jag trampade upp leden till mitt lilla hus.
Hann inte köra så mkt idag tyvärr, fick skotta en massa snö istället.

Imorgon blir det lite mer körning och då ska jag hinna utvärdera hur mattan med de kapade kammarna känns, dubben är iaf effektiv på den isiga gårdsplanen.



Snö finns det gott om, de andra som var ute och körde idag mätte upptill 100cm på flera ställen:eyebrows:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Nytro162; nej jag har inte kollat hur det går med mitt kitt. Jag har haft fullt upp de senaste dagarna med annat så jag ska försöka ringa NTC i morgon eller ngt.

EricM8; Ja nog lyser det allt det är 200Watt Xenon i fram på skotern:eyebrows:

Idag har jag avverkat några mil i riktigt mkt puder. Vi mätte flera gånger och det var mellan 100 till 120 cm snö :smow:

Här kommer några bilder

Rågångskörning.


Idag var det bitvis som i de där filmerna man ser från andra sidan atlanten, bara huvudet som syns när man kör:heh:




Kolla in Nytron helt igensnöad och här har jag ändå legat och spårat på en led som är körd för ca en vecka sedan. Helt otroligt mkt snö!
Hela skotern är i princip igensnöad. En hjälm lampa skulle jag verkligen ha behövt idag. Får fixa med det snart för att kunna se ngt.


Mattan greppar väldigt bra på lite hårdare underlag men ute i lössnön spinner det mkt men vi har ju även ovanligt mkt och lös snö nu.