Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 1970 mils körning

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Det där är livet David!
Ja det är riktigt skoj :) Hade varit kul att fått testat M1100T nu men men...

Kommer troligtvis ut en film från gårdagen på http://www.snowlers.com/ om en liten stund om inte annat så kommer filmen dit senare under dagen.

Nu ska jag ut och starta upp skotern för ännu en dag i pudret, blir tydligen sällskap med en X-ride och Pro Rmk idag oxå.:bigsmile:

Återkommer men nya bilder senare idag:ciao:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Så nu var filmuppladningen tydligen klar :)
Här är ett snabbt ihopklipp från gårdagen
[video=youtube;0mWMVHO0z1Q]http://www.youtube.com/watch?v=0mWMVHO0z1Q&feature=player_embedded[/video]
 

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
1
16
luleå
Läckert det ser ut som nytron brinner med dina xenon i snön.
Vilka fina produktioner av skoterfilmerna ni gör:nuts:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Kul att ni gillar filmen :)
Kommer nog en till snart.
De ringde från NTC idag och turbokittet är minst 2 veckor bort:sad:
Beställde även en sån där grej som stänger av oljeslangen så att oljan inte kan rinna ut när man rullar skotern. Fick rulla den en gång idag för att komma loss och då rann det ut knappt en liter. Tur att man hade med sig en liter 0W-30 i ryggsäcken.

Här kommer lite bilder från idag. Några är lite oskarpa men det överlever ni nog :)

Lite mer rågång blev det idag.


Här väntade vi på några fastkörare och så blev det byte av tändstift på Pro RMK:n


Gammnytro vs. Gammgran. Som vanligt så var det nytron som fick ta största smällen, fick en stor gren genom ena fotsteget. Fram med yxa och det "lagades" och nu behöver jag ju inte ha betterboard på den sidan. Perfekt att trampa ut snön igenom.


Ännu en gran i vägen men denna gång blev det ingen närkontakt.


Här står jag och tittar och suktar efter Pro Rmk:n oj vad den gick bra i pudret.
 
Last edited:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Man behöver ju inte en ny skoter för att ha kul...det syns ju tydligt i filmen :)
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Vad har du emot alla granar David ;) Grym film.
Ja om jag ändå visste det:wacko: måste vara att nytron har så stor massa så att alla granar sugs till den av dragningskraften:blink1:

Kul att filmen uppskattas:) hoppas bara att turbon kommer innan allt puder försvinner så man kan få ännu härligare filmer.

Chris; Ja det är nästan skönare med en gammskoter som man inte behöver vara rädd om (om den inte är i så fint skick som din då). Färgen jag målade skotern med verkar hålla bra trotts lite påkänningar av diverse saker på rot.
Rutan har dock få lite släpp av färgen efter att jag rullade skotern ett par varv idag. Rutan har väl tryckts ihop rejält vid rullningen och då ser man att färgen spruckit lite.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
:help:Nu behöver jag er hjälp!
Idag hann jag inte så långt och sen så tvärdog Gammnytron:mmph::noidea:
Primärvariatorn går att dra runt och skotern startar men primären raslar/alternativt vevaxellagret och den går att dra ut/in, fram/bak och upp/ner några millimeter. Vad ska man ha för grejer för att kunna lossa primären?
Jag bogserade hem skotern för att inte ngt mer skulle ta skada:wacko:

Någon som har någon idé vad det kan vara?:eek:hwell:
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
:help:Nu behöver jag er hjälp!
Idag hann jag inte så långt och sen så tvärdog Gammnytron:mmph::noidea:
Primärvariatorn går att dra runt och skotern startar men primären raslar/alternativt vevaxellagret och den går att dra ut/in, fram/bak och upp/ner några millimeter. Vad ska man ha för grejer för att kunna lossa primären?
Jag bogserade hem skotern för att inte ngt mer skulle ta skada:wacko:

Någon som har någon idé vad det kan vara?:eek:hwell:
Låter som variatorn som rasat faktiskt. Börja med att ta loss den och kolla.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Ja tur det att Turbon inte är på plats men vi får se hur illa det är. Verkar som att det var en i byn som har avdragare till nytron, ska testa att ta lös primären så får man se hur illa det är.
Tur att man inte får mer elände än man klarar av iaf :)