Svartnäs/Ryssjön

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Ledkorten som vi började med för några år sedan kom till så att vi ville ha kvar den låga medlemsavgiften för att behålla våra många medlemmar som inte kör skoter på våra leder och att dom som utnyttjar ledssystemet och kör skoter betalar ett ledkort per säsong för 100kr. Tidigare år så fick man ett märke att sätta på skotern men då det tar adminastriv tid så tog vi bort det det här säsongen och uppmanar dom som kör på våra leder att Swicha istället och om man vill swicha varje gång man åker så får man förstås det ;-). Men vi är glada om man gör det 1 gång per säsong.
Vi uppskattar verkligen att få feedback på ledsystemet, både positiva och negativa för att det ska bli ännu bättre under dom förutsättingar vi har i klubben.

Grymt fin åkning i helgen på Lingheds leder! Kan inte säga det tillräckligt med gånger hur grymt bra jobb ni gör :)

En fråga bara som nån i tråden kanske kan svara på, tänkte på ledbeviset man köper via swish. Är tanken att man ska lösa ett varje gång/dag man åker eller blir det som ett säsongsbevis? Självklart vill man ju göra rätt för sig, inte förstått hur det är tänkt bara.

Lägger in en bild för att visa snöläget :)
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Tack för svaret, nu blev det glasklart :) Hur ser snöläget ut inför helgen? Sett på vädret att det varit en del plusgrader..
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Jag har en arbetskollega som har bekanta i området som berättade om ett snöläge på 25-30 cm, kan ha kommit mer sen dess. Var själv upp i söndags för att reka, men då var det endast ett tunt lager snö på 1-2 cm. Isen på Ryssjön har iaf lagt sig men man får nog passa sig både för bäckar och sjöar då dom säkerligen inte har hunnit frysa till riktigt för att bära en skoter.
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Hej gott folk

Någon som har koll på snö läget?
Uppdatera gärna så ofta ni är i området
 

brandtm

Medlem
12 jan 2015
7
0
1
Linghed
Hej !
Vi kommer att sladda delar av lederna nu i helgen. Återkommer med info om ledläget efter det.
Finns dock folk som åkt på vissa leder redan men jag vet inte hur föret ser ut i stort.
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Var upp till Ryssjön igår 26/12, var riktigt bra med snö! (Åker bara led) Lederna är helt okej för att vara såhär tidigt på säsongen. Sjöarna vågade jag mig inte ut på då det var okört. Ska snöa hela veckan så blir säkerligen ett besök igen till helgen :)
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Godmorgon!
Någon som har info om snöläget?
Jag var där i helgen, riktigt bra med snö med det har töat ihop. Dåligt med puder och mycket öppna diken/bäckar. Snödjup skulle jag uppskatta till kanske 30 cm upp till 60 cm. Sjöarna är det mycket stöp på.

Mvh Fredrik
 

Power82

Välkänd medlem
6 feb 2014
146
0
16
Solna
Hej

Någon som kan uppdatera senaste läget i området?
Enligt prognos så ska det ha snöart rätt bra i några dagar? Stämmer detta
 

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Hej skoterkollegor!
Någon som är i området och kan ge en lägesrapport?
Har det kommit nå mer snö eller har det töat så det är betongföre?
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Såg på Lingheds Facebook och Instagram sidor att lederna såg riktigt fina ut nu i helgen. Dom verkar ha börjat sladda det flesta leder och isarna fryser på. Jag ger det ett försök till helgen då det såg ut att bli fin väder. Ett tips är att följa deras sidor, dom uppdaterar varje gång dom varit ute.
Mvh Fredrik
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Det har inte töat senaste tiden. Lederna från skoterparkeringen har väl sett bättre ut och senaste snöfallet var blötsnö så det har hamnat en hel del träd/buskar över leden på vissa ställen. Det kommer att sladdas och röjas i veckan men det är rätt mycket så jag vågar inte säga hur det ser ut till helgen. Men kolla linghedsskoterklubb på instagram och FB i slutet av veckan så dyker det säker upp en uppdatering inför helgen.
 

Kuba

Välkänd medlem
4 dec 2016
101
1
18
Gävle
Var där idag. Helt klart körbart. Om det nu kommer nån dm snö i veckan som det rapporteras om, så blir det väldigt bra körning där nästa vecka.