Svartnäs/Ryssjön

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
DSC_0079.jpgDSC_0080.jpg

Det är bra med snö. Lederna är hårda och 8timmars sladdning idag gjode inte mycket på guppen:-(
Sjöarna är det snö på och inget stöp idag.
 
Last edited:

tompa__82

Medlem
4 mar 2011
46
0
1
Gävle
Var i Ryssjön idag, helt ok dock lite tungt, mycket stalp.
Var först gången jag var där så vet inte vilka platser jag åkte på.
Vädret kan man inte klaga på.Ryssjön 2012-03-10 (2).jpg
 

g0dly

Aktiv medlem
4 feb 2012
82
0
6
Borlänge
hehe, fint de, vi var där i fredags, var fint då iaf, blåste dock massor å mkt dimma uppe vid bergen. blev en 12mil iaf, tänkte ta en sväng på tisdagen igen, :)
 

g0dly

Aktiv medlem
4 feb 2012
82
0
6
Borlänge
var där i onsdags, isiga leder, på nåra ställen barmark framme, spegelblanka sjöar. så nja. åkbart på vissa ställen.. men överlag inte så roligt.. :)
 

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
ja var där igår, barmark på många ställen i lederna, åkbart om man är riktigt sugen, annars är de inget att rekommendera. var väl sista luft turen man fick för i år =/
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Var och tog premiärturen med RMK:n idag uppe i Vintjärn/ Svartnäs.

Ca 40-50cm puder (uppskattningsvis, mätte ej)
men dåligt med botten och myrarna har knappt fryst än vilket märktes då jag körde ner mig lite =)

Men helt fantastiskt att få dra pudersvängar och snön sprutar upp i ansiktet den 2 dec redan!

Nu är vintern här! =D
 

Erlandsson

Ny medlem
4 dec 2012
4
0
1
Borlänge
Tjena!
Jag och några polare tänkte köra av oss det värsta nu till helgen! :D
Har dock några frågetecken, Hur är lederna? Kan tänka mig att det finns risk att stöta i bråte med tanke på att det inte varit någon tödämp än. Och sen vilken riktning bör man åka för högsta möjliga snödjup?
Bara vart i Ryssjön och åkt en gång tidigare (Förra säsongen) Så väldigt oerfaren inom området.
Tack på förhand!
Erlandsson.