Svartnäs/Ryssjön

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Suveränt.. jag kommer från Svärdsjöhållet och har bara 1,4 mil till platsen du märkte ut..
Har sparat GPS-kord så nu vet jag vad jag ska göra på julafton.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Aa förstod det,Borlänge Marcus :)Trodde ju att du skulle lasta av och änga på och åka ja.Åkningen gick över förväntan va först dit och sist därifrån,körde på till 16 tiden..trevligt att träffas iaf..
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Får ju tyvärr inte in maskin i bussen - tänkte grina åt mig den längre modellen så maskin får plats också.

Blir upp dit, eller Bösjön, imorgon.
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
-3 grader, blå himmel och sol.. underbart.
Provstartar skotern när den står på släpet och det var inga problem.
Så jag åkte upp till skoterparkeringen och efter lite strul så lyckades jag få av skotern från släpet, det ska vara lätt men ensam och med en skadad axel så var det lite jobbigare..
Skoterlederna är hårda men fullt körbara... enligt dom som åkte från skoterparkeringen, för min j-a skoter vägrade att starta..(just nu är den billig).
Jösses va glad jag är att jag bestämde mig för att montera en vinsch på släpet innan jag lämnade Stockholm i fredags.. annars hade skotern fått stå kvar på parkeringen.

Nu är jag tillbaka vid husvagnen och ska ta ett gäng värktabletter och sen ska jag testa om eländet startar nu när den står på släpet igen.

Gör den det så åker jag tillbaka till Ryssjön och gör ett nytt försök, för det lilla jag såg, såg bra ut.
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Någon som har kört idag som kan berätta om föret?
Var upp dit idag för att få prov åka lite, men det har töat ihop. Bara is och barmark, självklart kan man väl prova. Men det är upp till var och än hur lite man vill åka i...
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Bilder från i torsdags 29/12 när vi röjde lite nedfallna träd. Ca 30-40cm nedanför Spjärshälla men blött och mindre snö på andra ställen. Åkte från Balungen till Ryssjön. Vill man åka led så funkar det men vi har inte sladdat något ännu men kraftledningen Vintjärn-Båtpärs blir nog i veckan.
 

Attachments

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Det har snöat och kommit lätt regn enligt väderstationen mellan Vintjärn och Ryssjön. Kolla "Läget på vägarna" på trafikverket titta efter Vintjärn på Kartan. Förmodligen så har det snöat mellan Himmelsberget och Spjärshälla. Jag kommer förmodligen sladda krafledningen på torsdag om inte blöthållen blir för krångliga
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Fick rapport idag. Det är 2-3dm "botten" och en 2-3dm nysnö uppepå. En som varit där och åkt idag.
Ryssjön och ca 1 mil nordväst var där dom höll till. Enligt honom är det inga som helst problem att åka! Gick t.o.m att burka! När dom åkte dit idag hade det regnat hela vägen fram till Svartnäs, där hade det börjat snöa.
 

Bear in da woods

Välkänd medlem
31 okt 2009
130
0
6
Sandviken
Fick rapport idag. Det är 2-3dm "botten" och en 2-3dm nysnö uppepå. En som varit där och åkt idag.
Ryssjön och ca 1 mil nordväst var där dom höll till. Enligt honom är det inga som helst problem att åka! Gick t.o.m att burka! När dom åkte dit idag hade det regnat hela vägen fram till Svartnäs, där hade det börjat snöa.
Låter skitbra det och mer ska det komma innan helgen. Vi är ett par stycken som ska dit i helgen och leka av oss det värsta suget. :)
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Det har snöat och kommit lätt regn enligt väderstationen mellan Vintjärn och Ryssjön. Kolla "Läget på vägarna" på trafikverket titta efter Vintjärn på Kartan. Förmodligen så har det snöat mellan Himmelsberget och Spjärshälla. Jag kommer förmodligen sladda krafledningen på torsdag om inte blöthållen blir för krångliga
sms:a mig om snöläget när du varit ut :)