Svartnäs/Ryssjön

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Vi åker från skoterparkeringen till Skålsjön imorgon om det är någon som vill hänga med. Vi åker kl 09:00 och det serveras korvstroganoff där för strax under en hundring
Har inte fått rekommenderad dos av skoterkörning i år och är sugen på att haka på. Är det parkeringen 2km från vintjärn i BlomQ:s post ovan ni åker ifrån?
 

Bear in da woods

Välkänd medlem
31 okt 2009
130
0
6
Sandviken
Låter ju kanon! men vi åker från borlänge vid nio så vi missar er, kanske syns på leden någonstans, hur långt är det till skålsjön från parkeringen?
Vi är ett par st som kommer till skoterparkeringen runt 09:30. Så vi kanske kan slå följe. Vi skulle åkt tidigare, men jag ska köpa en skoterledskarta över området när vi passerar Jädraås och macken där öppnar inte förrän 09:00.
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Vi är ett par st som kommer till skoterparkeringen runt 09:30. Så vi kanske kan slå följe. Vi skulle åkt tidigare, men jag ska köpa en skoterledskarta över området när vi passerar Jädraås och macken där öppnar inte förrän 09:00.
Kan vi säkert göra, men vet inte när vi är där riktigt, är sex skotrar från borlänge som kommer.
 

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
inte jätte dåliga men inte jättebra heller, sjuuukt mycket folk där i dag typ 15 bilar+ med släp vid skoterparkeringen och lika mycket vid crossbanan,
pepparpeppar ta i trä nu ska vi inte ropa hej innan snön är här!!
 

Bear in da woods

Välkänd medlem
31 okt 2009
130
0
6
Sandviken
Hittade på leder idag som var igenyrda och hur fina som helst västerut sett ifrån Ryssjön. Ingen som åkt där efter senaste snöfallet såg det ut som. Riktigt fin bitvis men även rätt knöligt totalt sett. Ca 50/50 med bra resp dålig led. Men det gäller att leta sig bort en bit. De flesta verkar sitta och snurra runt i närområdet runt Ryssjön och då blir det ju som det blir.
Köp en karta och dra iväg en bit är ju ett tips.
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Vi var 6st som åkte Ryssjön Skålsjön i lördags. Det var mindre i Skålsjön än i området runt Ryssjön, Himmelsberget, Spjärshälla
 

cad

Aktiv medlem
11 dec 2010
90
0
6
säter
jag vill tacka dom 2 killarna o tjejen som avbröt sin crossträning för att hjälpa lös min kompis skoter, ur kärret.tack så mycket från gubbarna på yamaha o polaris
 

Psyknallen

Välkänd medlem
8 sept 2010
102
0
6
Gävle
Om det är folk som skall upp och köra i svartnäs de kommande helgerna så hakar jag gärna på. Här i Gävle är det fortfarande allt för lite snö.
 

Limp

Välkänd medlem
27 jun 2009
178
0
6
jag vill tacka dom 2 killarna o tjejen som avbröt sin crossträning för att hjälpa lös min kompis skoter, ur kärret.tack så mycket från gubbarna på yamaha o polaris
Har lärt mig och levt efter det dom få åren jag har kört skotran att är det nån som står stilla längs leden eller kört fast stannar man och hjälper till. Underbart att se att fler gör det!
 

Micke_B

Aktiv medlem
23 feb 2011
52
0
1
Norra Uppland
Vi är ett gäng som planerar att åka upp på lördag morgon från Tierp. Har aldrig varit i Svartnäs utan bara hört talas om det från kompisar. Finns det någon vänlig själ som kan förklara vägen dit från Gävle vore det bussigt.:)
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Vi är ett gäng som planerar att åka upp på lördag morgon från Tierp. Har aldrig varit i Svartnäs utan bara hört talas om det från kompisar. Finns det någon vänlig själ som kan förklara vägen dit från Gävle vore det bussigt.:)
Vi brukar åka Gävle - Sandviken - kungsgården - åshammar - lumsheden - svärdsjö - svartnäs. Skyltat på höger sida om parkering.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Borde vara betydligt närmare att svänga av och köra järbo-jädraås-svartnäs, men då skall ni fortsätta genom Svartnäs och förbi Ryssjön och sen kommer parkeringen på höger sida innan Vintjärn
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Borde vara betydligt närmare att svänga av och köra järbo-jädraås-svartnäs, men då skall ni fortsätta genom Svartnäs och förbi Ryssjön och sen kommer parkeringen på höger sida innan Vintjärn
6,1 mil den vägen vi åker från Sandviken.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

Micke_B

Aktiv medlem
23 feb 2011
52
0
1
Norra Uppland
Kollar på Eniro och vad jag kan få fram skiljer det nästan inget i avstånd mellan de två vägarna ni anger.

Borde vara bättre väg att dra på till Hagsta och sen Ockelbo eller har jag fel?