Svartnäs/Ryssjön

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Snödjupet är som förut, med 2cm nysnö på. Lederna är nog lite uppkörda. Jag sladdade den korta biten mellan skoterparkeringen och kraftledningen x antalet vändor igår för att få till det lite bättre. Kanske så blir det sladdat mot spjärsen idag. Leden från Balungen mot Spjärshälla och sen upp mot Svabensverk blir sladdad idag om inget inträffar så att det inte blir av.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Snödjupet är som förut, med 2cm nysnö på. Lederna är nog lite uppkörda. Jag sladdade den korta biten mellan skoterparkeringen och kraftledningen x antalet vändor igår för att få till det lite bättre. Kanske så blir det sladdat mot spjärsen idag. Leden från Balungen mot Spjärshälla och sen upp mot Svabensverk blir sladdad idag om inget inträffar så att det inte blir av.
............har inte kollat på länge, så jag är inte uppdaterad på snödjupet. Snödjupet är alltså: ???
 

pekwall

Medlem
12 mar 2010
10
0
1
Någon som är villig att dela med sig av fina lekställen kring Svartnäs?
Finns det fler crossbanor än vildmarksbanan?
 

Micke_B

Aktiv medlem
23 feb 2011
52
0
1
Norra Uppland
Jag har letat efter karta på nätet över lederna där utan att hittat något. Någon som vet om det finns tillgängligt att ladda ned? Vore smidigt med en karta över lederna på området.
 

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Det är väldigt många som kört i närheten av skoterparkeringen och svårt att hitta orörd snö där, men det blir bättre när man tar sig norr om sjön hyn och bort mot himmelsberget.

Finns ingen karta på nätet vad jag vet, däremot en bra papperskarta som ockelbo, linghed och bollnäs skoterklubb tagit fram tillsammans. Finns att köpa på bensinstationerna däromkring.
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
vart det nåt sladdat idag kootte,nyfiken häls cad
Ja men inte så mycket(långt) som jag hoppades. Valde att försöka jämna till leden från kraftledningen mot Rullbo. Blev några vändor bort till en myr där jag vände pch åkte fram och tillbaka. Men det blir nog gropigt imorgon igen;-)

Vet inte hur det blev med leden mot Svabensverk.
 

Bear in da woods

Välkänd medlem
31 okt 2009
130
0
6
Sandviken
Jag har letat efter karta på nätet över lederna där utan att hittat något. Någon som vet om det finns tillgängligt att ladda ned? Vore smidigt med en karta över lederna på området.
Om du åker vägen förbi Järbo och Jädraås, så säljer de den s.k. Finnmarkskartan på Kjellas mack i Jädraås för en hundring. Köpte den förra helgen och den kan varmt rekomenderas.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Jädraås har inge snö alls jämfört med ryssjön,ja skulle inte slösa tid med att försöka åka där emellen..
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
jag vill tacka dom 2 killarna o tjejen som avbröt sin crossträning för att hjälpa lös min kompis skoter, ur kärret.tack så mycket från gubbarna på yamaha o polaris
Vi hjälper gärna till fler gånger om så goa gubbar kör fast! Vem vet, nästa gång är det väl vi som sitter fast. :)

Mvh Fredrik på Lynxen