Svartnäs/Ryssjön

Micke_B

Aktiv medlem
23 feb 2011
52
0
1
Norra Uppland
Sjukt skoj att få komma dit det finns snö! Vi gjorde 6-7 mil igår och alla var nöjda. Att leden blir sönderkörd är inte så konstigt med tanke på hur många som åker där på en dag.

Vi gjorde avstickare åt olika håll och tog sen lunch i vindskyddet vid Rullbotjärnen.
 

Micke_B

Aktiv medlem
23 feb 2011
52
0
1
Norra Uppland
Jag tror att vi såg när ni stod invinkade, tyckte att det var en svart Renegade under kåpan.

Både jag och chefen som jag åkte med ruskade på huvudet åt tilltaget att stoppa skoterekipagen! Visst ska lagen följas men när man samtidigt vet av egen erfarenhet att de verkliga patrasket som borde sitta bakom lås o bom går fria ilsknar man till!

Man funderar om det är för statistikens skull dom hoppar på oss som lever på rätt sida av lagen...
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
I Finland så krävs det extra speglar om släpet täcker mer än halva spegeln, i Sverige så är det tydligen så att det krävs extra speglar om tillkopplat släp/husvagn påverkar siktfältet bakåt..

Så ett släp som är bredare än bilen kräver husvagnsspeglar.

Men sen är det nog väldigt beroende på vilket humör polisen är på om man blir stoppad.
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
är det nån som vet om man kan övernatta på nåt skotervänligt ställe längs nån led eller måste man ta sig in till falun?
Vid himmelsberget finns det en stuga, men jag törs inte säga i vilket skick dock. Annars är ju kungsberg ett bra alternativ och ungefär lika långt bort som Falun.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

micaelaman

Aktiv medlem
3 feb 2007
86
0
6
Vallentuna
Jag är också lite sugen på att åka upp. Var där för två helger sen och då var det bra. Nu har det väl inte kommit nån snö så det är väl riktigt guppigt nu.

Men det kanske går att ge sig i väg en bit och hitta fint före.
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Ingen har haft tid att sladda den östra sidan i veckan, alltså den sidan mot skoterparkeringen ovanför Vintjärn. Leden från Nysjön mot Spjärshälla är sladdad vad jag vet just nu
 

Bear in da woods

Välkänd medlem
31 okt 2009
130
0
6
Sandviken
Ingen har haft tid att sladda den östra sidan i veckan, alltså den sidan mot skoterparkeringen ovanför Vintjärn. Leden från Nysjön mot Spjärshälla är sladdad vad jag vet just nu
Ja, det var ruskigt fint mot Spjärshällen och mot Balungen. Vi var först ut på nysladdat och okört. Det var verkligen kanon. Det lönar sig att vara där tidigt på morgonen.
När vi åkte tillbaka från Spjärshällen på östra sidan av Ryssjön mötte vi en massa trafik och jag förstår att det blir så fort sönderkört där då i stort sett alla verkar åka där och inte leta sig längre bort. Det var som natt och dag i skillnad.
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Blev lite sladdat från skoterparkeringen fram till Spjärsen idag. Krafledningen till Båtpers blir sladdad under veckan. Spjärshälla sidan blev sladdad igår och borde vara skapligt bra.
 

Limp

Välkänd medlem
27 jun 2009
178
0
6
Såg att Lingheds skoterklubb ställt in vildmarkscupen men vad mer som påverkas vet jag inte.
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Det gick inte att få till banan. Beslutet gjordes 13:e Januari efter provkörning av banan och det vara bara is och grus i botten. Vi behöver 2-3 helger för att få ordning på banan och när det blev lite tö så blev det bara is och grusi banan tyvärr.