Svartnäs/Ryssjön

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Hendemark va ä de för ungefärligt snödjup nu, är de nå botten? Annars bojkottar jag rallyt och drar till Kräckel där är det från midjan upp till bröstet nu enligt info från förra veckan. :)
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Hendemark va ä de för ungefärligt snödjup nu, är de nå botten? Annars bojkottar jag rallyt och drar till Kräckel där är det från midjan upp till bröstet nu enligt info från förra veckan. :)
Vet inte hur mycket det är men jag klev av leden igår och sjönk ner till grenen så det det kanske är 60-80cm på vissa ställen. Det är botten och kanske 20-30cm löst uppepå.

Dom som var vid Rullbo och åkte kanske har bättre koll på hur det ser(bilderna i mitt förra inlägg) ut bredvid lederna;-)

Klart du ska komma förbi, det är inte lika mycket snö upp till Rullbo i år som det var för 2 år sedan och du har längre skoter så du ska nog klara att komma till Gryfsen:)
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Vet inte hur mycket det är men jag klev av leden igår och sjönk ner till grenen så det det kanske är 60-80cm på vissa ställen. Det är botten och kanske 20-30cm löst uppepå.

Dom som var vid Rullbo och åkte kanske har bättre koll på hur det ser(bilderna i mitt förra inlägg) ut bredvid lederna;-)

Klart du ska komma förbi, det är inte lika mycket snö upp till Rullbo i år som det var för 2 år sedan och du har längre skoter så du ska nog klara att komma till Gryfsen:)
Ja vi får se om de blir Svartnäs, ska höra med pöjkarna som skall mä!
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Skoter/familjedag vid Gryfsen


Den 18 februari kl 11.00 är ni välkomna för en ny trevlig dag vid Gryfsen ovanför Enviken.
Det blir tipspromenad med skoter, på en slinga på ca 1 mil mellan Gammelbergstjärn och Balungen.

Frågor för både vuxna och barn.

Försäljning av korv med bröd och dryck kommer att finnas.

För mer info ring Conny 070-552 53 99.
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Står just ni tornet på Spjärshälla efter att åkt rundan för tipspromenad imorgon. Ny sladdat med 2-3cm puder på. Behöver jag säga att det kändes.ganska ok:)
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Har funderingar på att åka upp till Ryssjön om ett par timmar.
Jag ska inte ut utanför lederna men hur ser dom ut?
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
I går var det fullt åkbart på lederna, i alla fall de sträckor jag körde...lite "berg och dalbana" på vissa sträckor, men överlag ok.
 

g0dly

Aktiv medlem
4 feb 2012
82
0
6
Borlänge
I går var det fullt åkbart på lederna, i alla fall de sträckor jag körde...lite "berg och dalbana" på vissa sträckor, men överlag ok.

gött! då blir å åka dit i morrn å skaffa nåra mil på mätaren!

ledkartor kan köpas mellan borlänge å svartnäs vart?

samt vart ska vi åka för mest lek ? :)
 

Kootte

Välkänd medlem
1 jan 2000
298
1
18
Falun Sverige
Lägger in två bilder från igår. Varm vädret har inte gjort mycket på snön i området. Bilderna är från parkeringen och sen är det efter krafledningen.

Lite knöligt är det men tyvärr så har vi haft lite utrustningsproblem. Hoppas att det ordnar sig under veckan.

Klubben gör en skoter utflykt till Rullbo på torsdag kväll. Hamburgare kommer att finnas att köpa. Mer info. http://nyheter.linghedsskoterklubb.se/#post2.
 

Attachments

g0dly

Aktiv medlem
4 feb 2012
82
0
6
Borlänge
jo var där å åkte mellan 10-17 idag, men vilken j*vla puckelpist. ! fanns lite ställen å leka på iaf, åkte dom flesta leder åt alla håll, överlag mkt knöligt. mötte inte en enda skoter på hela dagen. :)

åker upp igen på onsdag, synd man inte visste om torsdagen lite tidigare.. men onsdag är vi nåra från borlänge som tänkte ta en heldag!
 

g0dly

Aktiv medlem
4 feb 2012
82
0
6
Borlänge
börjar töat ganska bra nu, lite blött på sjöarna.. å lite dåligt med snö på vissa skogspartier. å leden mot sjön balungen är inte att rekomendera, iaf inte den sista biten.

bjuder på nåra bilder,



 

MrT

Välkänd medlem
14 dec 2005
138
0
6
Uppsala
Hus till salu i Svartnäs

Jag har ett hus som ev. ska säljas.
Passar perfekt som vinterhus.
3 lägenheter varav en har en extra 1:a med kokvrå.

Stor parkering nära vägen.
Tot. Ca 15 bäddar.
200m från crossbanan.

Skicka ett PM om det verkar intressant.