Svartnäs/Ryssjön

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Vad jag har hört så börjar det komma snö i området, men sjöarna/isarna är det bara att glömma för tillfället.
På en direkt fråga om det går att åka skoter på Svärdsjön så fick jag en lång rad med NEJ....
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Några polare var och åkte vid Ryssjön i helgen. Dock inte på sjön, men runt omkring och det var 30cm snö då. Vet dock inte hur det ser ut just nu.. Har ju töat en hel del i mitt område idag..
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Man kan ju bara hoppas att det snöar där uppe nu..här är det 2+ och regn men det brukar vara stor skillnad i ryssjön då det ligger 400möh..så kanske det är -grader där nu.
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Har precis varit upp till ryssjön med bilen och mätt snödjupet, 29cm ikväll och tösnö. Fryser det till kommer det bli kanonbotten!
 
Last edited:

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Har precis varit upp till ryssjön med bilen och mätt snödjupet, 29cm ikväll och tösnö. Fryser det till kommer det bli kanonbotten!
Tack för infon, då stämde inte uppgifterna jag fick! Men som du säger, det kan verkligen bli ett kanon år med föret!
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Jag var upp i förrgår för att reka och det va mellan 4-5dm fullt körbart och det va bra mycke skoterspår överallt..så i morgon blir det till att lasta och åka upp och averka några mil,återkommer med lite foton..
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Just nu befinner jag mig 2 mil från Svartnäs och har skotern med mig...men har aldrig varit där, så vart lastar man av skotern om man vill testa om allt fungerar som det ska?
Jag har behöver led, för jag har ingen lössnö-maskin.
 

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
passerar du ryssjön så kommer en stor avlastnings parkering på höger sida..eller så lastar du av nere vid sjön där det är belysning..båda ställena har leder i anslutning..