BRP stämmer Arctic Cat för patentintrång

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Min gissning är att det kommer att sluta inom nåt år med en förlikning. Troligen kommer då Ski-doo att lägga ner i utbyte mot något patent av Arctic Cat. Kanske TCL men det får tiden utvisa.

En sådan här process är en dyr sak för båda parter.
Mycket intressant de där, inte tänkt så långt tidigare.
När jag först läste om stämningen tyckte jag det lät rätt löjligt, för numer börjar ju alla maskiner mer och mer likna varann vad gäller körställning och för en stämmning ska väl någon har "kopierat" alltså gjort det på samma sätt och jag har svårt att tro att Procross chassit är exakt som REV-chassit(visst var det REV dom sa). Det kan ju vara likt men inte samma. Vet inte hur det ligger till men det är mina tankar. Alla märken strävar ju efter en mer framflyttad stå-upp körställning.

En anledning till varför stämmningen kommer just nu kan mycket väl vara pga Arctics TCL. BRP skulle nog gärna se att något liknande satt på deras maskiner så kanske dom lindrar remproblemen, vem vet, spekulationer..
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Är väl bara Racern som är "tvåfärgad"? Och den ser i mitt tycke sjukt brutal ut. Men som sagt så är ju smaken som baken;) :p
Hårig?

(Offtopic så det förslår, men kunde tyvärr inte låta bli när man fick en sådan passning på klubbladet.)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Men tänkte bara lite att "once a thief, always a thief" stämmer in på arctic ;)
Nu blir det ett ordenligt trådlyft, men så kan det vara iband.

Nu säger jag inte emot dig HenkeEdge, men jag skulle gärna vilja veta vilka patent arctic stulit/tagit/köpt eler vad man vill kalla det, från andra märken.

Som den märkes*** jag är så vill jag även veta alla "mörka sidor" hos "mitt" märke. Det hör ju till på något vis.

(Är entusiast, inte fanatiker, jag kan leva med bristerna)

:)