LYNX 5900

Andreas

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Östersund
Visit site
Nån gång mellan lördan och sönda har en skoter av märket lynx blivit stulen ifrån Hunflens skidanläggning i Äppelbo "Västerdalarna". Skidanläggning drivs i princip idéelt och detta är en total katastrof för hela anläggningen och inte minst alla barn m.m som nyttjar den. Jag ber därför alla som är inne i skotersvängen att vara uppmärksam på om nån har sett eller hört nåt om en Lynx 5900. Det stals även ett gammalt släp som skotern har fraktats därifrån på.

LYNX 5900 RÖD huv svart chassie. Årsmodell inte säkert men troligtvis nånstans mellan -96 - -98
Regnummer på skoter: CHW-258
Kännetecken: Huv med små klistermärken ABRIS Sjö & Snöservice på.
Mattan är uttbytt mot en 32 mm högkams. Ingen stänklapp finns på. Nytt blankt fint drag.

Upplysningar om vart skotern finns eller tips kan lämnas till Polisen dalarna eller på 070-6572590.

Jag ber verkligen alla om hjälp med detta. Mer info om skoter och kännetecken kommer under dagen.


 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
RE: STULEN LYNX 5900

åå känner jag blir irriterad av att bara läsa detta... har dom ingen skamm i kroppen!
Hoppas ni verkligen får igen den skotern.
 

Tromso1

Prospect sledder
1 jan 2000
4
0
0
Tromso Norge
RE: STULEN LYNX 5900

Jag vet hur det ar...Tips; Har ni foto av scooteren så lag en efterlysning, ta utskrift och skicka det til bensinmackorna och andra i området. T eks. post, vaktbolag, osv osv. NÅN har nog sett scooteren. Gje inte upp an.
 

Andreas

Välkänd medlem
1 jan 2000
134
0
6
Östersund
Visit site
RE: STULEN LYNX 5900

Här kommer lite mera info och speciella kännetecken på skotern.

Det sitter ett special klammer för comradios på vänster sida styret.
Draget är utpallat med några gummibitar.
Rutan trasig.
Trasig baklampa.
Årsmodellen är nog med största säkerhet en -97:a

Alla ni som bor i och runtikring Dalarna kan väl hålla ögonen öppna. Vi har ev vissa indikationer på vart saker o ting kan finnas. Men som sagt håll ögonen öppna och tveka inte att ringa om ni tror er ha värdeful information. Vi kan lova att ni kommer att förbli totalt annonyma.

Det känns extra tungt detta iom att sportlovet drar igång snart och det är alla ungdomar som blir lidande av detta.

Men vi hoppas och tror att skotern kommer tillrätta igen så att barnen kan åka skidor under sportlovet.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
RE: STULEN LYNX 5900

Inte för att det är nån större skillnad årsmodellerna mellan, men en snabb titt i Bilregistret säger att CHW 258 är en -96:a!

Har skotern kommit till rätta? Den verkar iaf inte vara anmäld som Efterlyst/Stulen längre...?
 

TRIPPELKUNGEN

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Vansbro Sverige
Visit site
RE: STULEN LYNX 5900

>Inte för att det är nån
>större skillnad
>årsmodellerna mellan, men en
>snabb titt i Bilregistret
>säger att CHW 258 är en
>-96:a!
>
>Har skotern kommit till
>rätta? Den verkar iaf inte
>vara anmäld som
>Efterlyst/Stulen längre...?

Ja tamejfan har dom inte hittat på den igen. Stog långt ute i skogen. Släpvagn och allt kom till rätta. Otroligt ql att vi fick tillbaks den.