Problem vid fullgas.

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Hej.
Har ett problem på min skoter när man håller fullgas så känns och låter det som när remmen går sönder men bara man slutat gasa så blir det "normalt" igen och den drar iväg igen.
Luktar lite bränt men syns inget på remmen.

Hände 3 gånger ikvälls sen jag köpte skotern i Torsdags. (Och då har jag åkt 5-6 mil innan ikvälls också.)

Bytte ut kedjehusoljan och spände kedjan igår som var riktigt slak sen körde jag idag ca 2 mil innan det hände så som jag beskrev.

Skotern är en Polaris Edge 600x -02

Alla tips om vad det kan vara är välkommna.

Mvh Johan
 

Mmb

Aktiv medlem
4 dec 2011
58
0
1
Kollat så att inte mattan är för slak? Bara en gissning men om det inte är remmen och inte kedjan så kan det ju vara mattan som slirar om du tappar drivet framåt. Svårt när man inte hört ljudet :)


Eller att det blivit nått galet kring kedjan om problemet började efter du spände den osv, kolla hur den är spänd nu
 

morpeus

Välkänd medlem
13 mar 2006
426
0
16
det kan inte vars så att du har spänt kedjan för hårt och du får en rejäl varmgång i den
 

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Morpeus: Det låter troligt! :)

Mmb: Jajjamen, den har jag spänt redan så den är inte slak. Nej det är sant :)
Ska kolla kedjan nu! :)
 

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Har kommit fram till vad det kan vara. Låter vid drivhjulen, tänkte om dom har börjat ta i längst fram i boggien på något vis? förrut var det bara vid fullgas och nu räcker det med att man snurrar mattan för hand när man lyft upp bakändan så hör man att det är något fel :) Går tungt och sen släpper det och går lätt igen och håller på sådär. Har tagit av boggien och ska fortsätta kika lite. Mvh
 

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Jo det var var det som var felet :eek:hwell: Det fanns inte ens något lager kvar, och axeln hade nött sig ut i chassiet :weird: