förslag på mod, edge 600

D

Deleted member 20088

Hej!

Nu är det så att suget efter att pyssla om skotern lite har ökat, har själv några småfunderingar på modifikationer, men jag vill gärna höra ett och annat från någon som har pysslat själv.

Nerdrevning, värt?
Ändra vikter i variatorn, värt?
Vad ska jag köpa för rem?


Tar hemskt gärna emot andra förslag, allt som gör skotern bättre/roligare, tillägger då att jag gillar att busa med skotern i främst lössnö, rullkörning, framkomlighet i djupsnö är viktigt, ledkörning/ligga och mata efter en sjö ser jag som näst intill ointressant.

Skotern är en edge 600, med andra reeds, mbrp slutburk, styrhöjare, flymini bend samt hooks, 38's matta, annars original så långt jag vet.


Ett klipp då jag är ute och busar lite, främst för att ni ska få se vad jag tycker är kul :) [video=youtube;Afbw_jmyjbc]http://www.youtube.com/watch?v=Afbw_jmyjbc&feature=related[/video]

Allas tankar och förslag välkomnas!DSC00295.jpg
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
Nerdrevning, värt?
Ändra vikter i variatorn, värt?
Vad ska jag köpa för rem?
Jag kan bara säga en sak det är det värt
Edgen jag hade en gång i tiden hade variator kitt och ner drevning och den blev mycket rolig att köra då :)

Och angående remmen så finns det pirat men jag gillar orginal remmen bäst så den skulle jag köpt
 

ludvig909

Medlem
9 okt 2010
40
0
1
Det jag har köpt till min denna säsong är:
- Pro xr 440 dyna
- Nya skidor
- bussningar i framvagnen
Detta tyckte jag gjorde min skoter sjukt mkt skönare!
 
D

Deleted member 20088

Hur många kugg på lilla? 2-3st? nå tips på kit till variatorn? Jo prox/2/r dyna är ju ganska tuff, dock dyr som skam :)
 

oggeK

Välkänd medlem
13 dec 2011
409
5
18
.
jag har då goodwin performance v-kitt på min edge 600 och den blev redan då roligare!:)
 

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Du kan ju börja med å kasta mbrp slutburken så långt ut i skogen det bara går, sen kittar du variatorerna!
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Du kan ju börja med å kasta mbrp slutburken så långt ut i skogen det bara går, sen kittar du variatorerna!
+1 Hörs nästan på gången hur mycket effekt som fallit bort, sen det första jag skulle gjort är att gå igenom variatorer så allt är tiptop sen på med 44mm matta och nerdrevning.

Polaris har riktigt fin variatorkalibrering med team sekundär så satsa på 44mm matta och ett 2-3 kugg mindre drev uppe.
 

Kläppenrider

Välkänd medlem
24 jun 2012
190
0
6
Ett par frågor bara, hur bred är kedjan/dreven, och är det vanliga eller sådana hyvo-drev på edgen (600, års.2002)

Edit: kan ju även tillägga att jag i sommar ska klä om och höja dynan med ~12cm, dreva ner, byta matta, sätta dit justerbar styrhöjare med nytt styre och sedan göra lite allmän service på min Edge. :p
 
Last edited: