Hjälp med info om längder på stötdämpare!

Nora

Medlem
26 sept 2011
48
0
1
Norberg
Vet någon om det finns nå tabeller med längd på olika framstötdämpare till ski-doo?

Är på jakt efter framdämpare som passar revchassit och skulle vilja ha dom ca 40cm.
Tacksam för hjälp med förslag.
 

Nora

Medlem
26 sept 2011
48
0
1
Norberg
Såg att tabellen låg under Engan dämpare. Är det samma längd på orginal som Engan eller kan det skilja på dom?
 

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Antar det är till en summit du letar dämpare? Jag letade som fan till min förra summit också men finns inte så mycket annat än summit dämpare att välja på. dom värre dämparna från korta maskinerna är för långa. Funderade på att köpa fox float till den men jag köpte en freeride istället och fick värre dämpare=)

Kolla om du hittar från en summit med x paket som du kan renovera upp/shimmsa om du vill ha dom hårdare.

Vet ej om det är samma längt på xp chassits summit dämpare men isåfall borde du kunna hitta dämparna som följer med till framvagnskitten som vissa har monterat på sina freerides.
Dom tror jag inte byter ut freeride dämparna mot dom som följer med kittet så dom borde bli över.
ser ut att vara renoveringsbara gasdämpare iaf
 

Nora

Medlem
26 sept 2011
48
0
1
Norberg
Ja det är till en summit -07 men jag skulle behöva lite kortare dämpare. Har fått veta att Mach Z -05-08
hade 401 mm långa dämpare istället för 430 mm orginal och det skulle passa utmärkt.

Har byggt om framvagnen o gjort den smalare o då bottnar kulleden i övre a-armen innan dämparen fjädrat ut helt o det kommer nog inte hålla så länge antar jag, därav sökandet efter kortare dämpare.
Har börjat modda om nedre däparinfästning så det går kanske att få till ändå.