Lynx 2013

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors
Någon som vet när dom bruka släppa information om dom kommande maskinerna ?
Är det nytt utseende på chassi på dom nya som kommer eller är det fortfarande samma chassimodell?
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
SkiDoo fortsätter mad gamla chassiet så att Lynx skulle komma med något helt nytt är nog inte så troligt.
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
SkiDoo fortsätter mad gamla chassiet så att Lynx skulle komma med något helt nytt är nog inte så troligt.
Tror ändå det finns lite nytt att släppa för lynx, någon fler modell typ i mountain segmentet. Jag håller det inte otroligt att de skulle släppa något där. Känns lite trist med bara boondockern.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Tror inte det blir några större nyheter mht den rådande konjunkturen, de har ju redan Boondockern i det sk crossover segmentet parallellt med Freeridern, kanske en kort Boondocker med "driving compartment box".

Det sk Mountain segmentet är jag övertygad om att Rovaniemi inte ger sig på igen då alternativ finns i familjen som de ej vill/får ta marknadsandelar av.

800 ETEC i XUn?, NIX, kommer inte att hända från fabrik, för liten marknad för en bredbandare i 160-170 K nivån, tror knappt de skulle sälja mer än 25 i Skandinavien.

Generellt kommer de att utöka floran av tillbehör och tillbehörspaket ännu mer då det är en marknad med rejäla marginaler där de redan har overheadkostnaden för egentillverkning täckt, i stort sett allt de gör och säljer blir vinst direkt
 

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Jag tror inte heller att de kmr att satsa på några Mtn-maskiner.
Det kanske är läge att köpa en Lynx -12a kmr det inga nyehter kan man göra kap iår många som har skotrar kvar av -12 modell!
 

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Jag tror att antingen blir mtn paketet standard på boondockern eller en ny modell med det paketet... Sen borde lynx fått motionR boggien på någon modell..
 

GoPro

Välkänd medlem
28 nov 2010
807
6
18
Jag tror att antingen blir mtn paketet standard på boondockern eller en ny modell med det paketet... Sen borde lynx fått motionR boggien på någon modell..
Ha Ha Ha.
Ska man byta bort den bästa ledboggien på marknaden mot Ski-Doos flopp boggie? Tror inte det va..
 

Will I am

Välkänd medlem
16 jan 2012
122
2
18
Vännäs
Jag tycker personligen inte den är lika följsam som pps, upplevs svampig. Men ligger man och smeker leden kanske den är lämplig. Har pratat med en Vm aktuell förare och han säger att det är natt och dag mellan rMotion och PPs
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Off topic: Verkar vara många som har fått måndagsexemplar när de har köpt sina XRS maskiner, eller kanske är det främst med med quick adjust som har problem?

Min rMotion upplever jag i alla fall som klockren och kan ställa om den från hur följsam och snäll som helst till att den känns snudd på stum. Just nu står den så hårt som det går just därför att jag är mer utav en ¨ aggressive ditch banger".

PPS boggien är ruskigt vass på led, vilket beror säkert främst på att den ursprungligen kommer ifrån just skotercrossen, vilket rMotion inte gör. rMotion är ju faktiskt framtagen främst för led och komfort, men fungerar ändå att plågas riktigt hårt med rätt inställningar! Båda består ju av olika geometrier samt att att de har båda från början olika ändamål.

Vissa trivs mer med PPS:en, andra med rMotion, det beror ju helt på vad man är ute efter! Smaken är ju som baken. :)

On topic: Nya Lynx RE:n såg riktigt badass ut! Ska bli kul att se om de gör någon drastisk ändring på någon an lynxarna till 2013. :D
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Lineup 2013
Dom håller på uppdaterar hemsidorna nu men engelska och
finska sidan har redan dom flesta modeller uppe. :D
http://www.youtube.com/watch?v=KxDwtWxCm2Y
http://www.brplynx.com/brplynx.com-home.html

Måste säga att dom verkligen fått till Rave 800 e-tecen i år!

ENGINE: ROTAX® 800R E-TEC®
TRACK: 406 X 3269 X 44
FRONT SUSPENSION: A-LFS
FRONT SHOCKS: KYB 40 PB HLCR
REAR SUSPENSION: PPS-3300
CENTER SHOCK: KYB 46 PB HLCR
REAR SHOCK: KYB 46 PB HLCR



Nya skidorna ser intressanta ut också hoppas dom fungerar bra.


Finns ingen info om nya boondockern ännu dock, verkar ju bli i 2 längder iaf.
är den till vänster den med PPS DS kanske??


Sen GLS jubileumsmodellen. :)

ENGINE: ROTAX® 800R E-TEC®
TRACK: 406 X 3269 X 35 (STUDDED)
FRONT SUSPENSION: A-LFS
FRONT SHOCKS: ÖHLINS 36 HLCR
REAR SUSPENSION: PPS-3300
CENTER SHOCK: ÖHLINS 46 HLCR
REAR SHOCK: ÖHLINS 46 HLCR PDS
 
Last edited:

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Verkar som det står 3700 o 3900 på boondockarna? Helt klart annan boggie på den vänstra.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Verkar som det står 3700 o 3900 på boondockarna? Helt klart annan boggie på den vänstra.
Jag tycker mig se det också. Så det betyder 154" boondocker med 63 mm kammar, förhoppningsvis lättare boggie och bättre attackvinkel. Den borde ju ta sig rätt bra tycker man. :)