NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Har inte skrivit här på ett bra tag...

Tur i oturen så blev det en sväng helgen före fjällresan, men det blev totalt fiasko.
Piratgrejerna som jag använde mig av till variatorerna var rent skräp.
Jag tyckte skotern börjad växla konstigt så när jag kikade under huven visade det sig att två av rullarna i primären var helt borta så det vara bara att lasta på släpet.
När jag sen kollade närmare hade även bussningen på den rörliga skivan i sekundären vandrat ut så det blev snedbelastning mot helixen så glidklackarna mosades så min nya helix gick mot metall och blev repig.

Jag hann inte få till det före fjällturen så jag fick låna skoter till den turen...
Rinab där jag köpte delarna gav mig pengarna tillbaks för variatorprylarna efter jag returnerat resterna så det var lite plåster på såren, men en fjällresa med en Lynx 550 och en trasig Helix var en bonus som jag helst hade klarat mig utan (Helixen kan eventuellt gå att slipa till och rädda)
så denna säsong landade på ca 5 mil ledkörning...

I bland blir det dyrt att handla billigt :)
Aldrig mera piratgrejer till variatorerna har jag iaf. lärt mig.

Nåväl fick ihop variatorerna dock med original helix (39 grader istället för 43) och fick tillstånd att göra några provrepor i slalombacken (stängt för säsongen).

Efter noggrant övervägande har jag bestämt mig för att skaffa mig en mer familjevänlig maskin, så jag kommer nog att sälja maskinen om det finns intresse.
Det är ju svårt att prissätta ett sånt här bygge men jag tänkte börja på 69.995:- eller bud.

Maskinen säljs med ASA Pro stötdämpare runt om
CE mattan 162" är i bra skick inga kammar borta
Skickar med en laptop för injustering av MCX boxen (finns en del att finlira där då den går lite fett på låga varv).
finns lite att hämta i variatorerna också, alla brickor till supertipvikterna medföljer samt olika fjädrar (43 graders helixen kan ev. gå att slipa till och rädda).
renoveringssats till turbon medföljer också (köptes i förebyggande syfte)

Pm:a för mer info
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Kollat då å då på dit projekt, intressant projekt iallaf.men är skotern reggad?å då som vad?prormk eller nytro?är ju intressant för en köpare att veta.det kanske står nånstans, men är ju lite sidor att gå igenom,:)
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Den är reggad, vid seriöst intresse får man mer info.

Kollat då å då på dit projekt, intressant projekt iallaf.men är skotern reggad?å då som vad?prormk eller nytro?är ju intressant för en köpare att veta.det kanske står nånstans, men är ju lite sidor att gå igenom,:)
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Photobucket har beslutat sig att det kommer att kosta 400 dollar per år att visa bilderna jag har där på forum så tyvärr blev denna byggtråd förstörd tack var det.
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Photobucket har beslutat sig att det kommer att kosta 400 dollar per år att visa bilderna jag har där på forum så tyvärr blev denna byggtråd förstörd tack var det.
Det är många som är imponerade av Photobuckets nya strategi. Undrar hur de tänker när man skall hosta upp 3300 SEK per år för att visa bilder. Då är det betydligt billigare att skaffa ett webbhotell och regga en egen domän för att lägga bilderna där.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Det lär ju inte vara många hobbyentusiaster som nappar på erbjudandet.
Det är ju ett hästjobb att länka om alla bilder och dom flesta forum har tidsbegränsad "edit funktion" så du inte kan ändra i gamla inlägg.

När jag hade som mest trafik kom jag över visningsgränsen för "gratiskontot" och betalade faktiskt för Photobucket ett tag, men avslutade det då trafiken lugnade ner sig.

Nåväl får slå ett slag för Youtube serien om någon känner för att se byggprocessen från start (även om den inte är lika detaljerad)

https://www.youtube.com/user/sportsterdanne
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Fick lära mig idag att om man surfar med Chrome, kan man ladda en gratis extension tex. "photobucket hot link fix" för att kunna se photobucketbilder som blivit spärrade i forumtrådar.