NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Hann inte med nåt skruvande idag, men fixade lite skruv på lunchen iaf.
Jag har funderat lite på vad jag ska ha för kåpor och plast, jag har eventuellt en defekt frontplast på gång och då ligger det nära till hands att fortsätta med pro sidor och huv. Fast jag är lite svag för meshhuvar.
Vad tycker ni ?
 

jjonken

Välkänd medlem
5 jan 2013
144
0
16
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Tycker det skulle se stilrent ut med pro plasten.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Hann inte med nåt skruvande idag, men fixade lite skruv på lunchen iaf.
Jag har funderat lite på vad jag ska ha för kåpor och plast, jag har eventuellt en defekt frontplast på gång och då ligger det nära till hands att fortsätta med pro sidor och huv. Fast jag är lite svag för meshhuvar.
Vad tycker ni ?
mesh huv går fet bort om du tänkt köra i skogen blir ju bara skit kvar av den när grankvistarna gjort sitt.
Å köra i skogen vill du väl ? fast den har led gener i blodet (Yam)
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Jag får fundera lite på hur jag gör med huven.

Hade visst en skvätt gas kvar så jag fick nästan svetsa klart övre "rörböjarna"







Kvar att fästa in nedre rören på ett bra sätt för att stabilisera motorfästena i sidled.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Hämtade gas idag så nu ska jag bara klura ut ett bra sätt att fästa in dom nedre rören, siktar på att få till det samt svetsa färdigt i helg.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Mixtrade ihop nedre fästen. Dom fäster i övre skruven med ett par aluminiumdistanser i mellan.



 

GbEbE

Välkänd medlem
9 mar 2010
309
0
16
östersund
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Dela gärna med dej utav planerna för motorn! antar att kommer köra med ett gt2860 aggregat?
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Den första planen är att skaffa en motor :) skämt åsido jag har inte grottat ner mig i det ännu men jag tar gärna emot tips och råd om villket aggregat som är att föredra.
Hade iaf. Inte tänkt att kompsänka inledningsvis.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

På lördag åker jag på 2 veckors semester så då blir det ingen uppdatering på ett tag. Vi får se om jag hinner med något innan.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

33 grader varmt vid poolen idag och jag kommer på mig själv med att stundvis inte tänka på skoterbygget :amuse:
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Nu har vi haft upp mot 43 grader. Puh..
Till veckan då jag är tillbaks hoppas jag kunna göra någon update igen. Jag har haft lite tid att planera vad jag ska göra härnäst.
Har även haft mailkontakt med en jänkare som har beslutat sig för att montera Pro framdel på sin Nytro också, han hade först tänkt bygga en ny subframe med Pro geometri och armar men ändrade sig när han såg bilder på mitt bygge.
Kul att bolla lite ideer fram och åter med honom.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Har inte hunnit med att skruva nåt men fick tag på en något skadad noskon idag.
Tyvärr är den vit med urtaget för kylaren men gratis är alltid det bästa... förutom att det är så svårt att pruta då :blink1:



 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Hade en stund över idag såg det blev en snabbis i garaget.
Kapade bort orginal övre styrinfästning.
Hade tänkt börja fästa styrstången men jag måste montera bakre pyramidstagen först och det innebär att jag måste modda tunneln först.


 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Tack för det Vidgren !

Idag har jag demonterat Nytrotunneln. Den är ganska komplex med nitar flera plåtar div. Förstärkningar osv. Det är en nyare tunnel så enligt uppgift är "droppbrackets:en" lättare än på dom äldre men det är ändå ena tunga rackare.
Sedan har jag riktat upp den vänstra plåten som sitter framför foten och även röret som går till fotsteget. Dom var krokiga efter smällen som fick denna Pro att hamna på skroten.
Jag kommer nog att använda mig av vissa delar av dom grejerna.


 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

Är ganska sugen på att montera ett par Burandt powder trac boards eller orginalbrädorna från dom nyare maskinerna på tunneln. Dom skulle passa rätt bra om jag använder "fotholkarna" från Pro rmk:n.
Är det någon som uppgraderat och vill göra sig av med orginalen till rätt kurs eller någon som funderar på att uppgradera ?
Eller det kanske finns någon Polaris handlare som läser här och vill göra en deal ?
 

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
Sv: PROTRO - Pro Rmk Nytro + lite annat

klart fränt! men har du kvar själva framvagns buren? är i behov av en sådan =)