2012 Summit X 800 E-tec , Pro RMK eller Assault 2012

ThePistons

Medlem
30 jun 2012
12
0
1
gällivare
Ska köpa en ny skoter och skulle gärna behöva lite hjälp.

Vilken är bästa maskinen, bäst,flyt,körkänsla osv..
Tar summiten rem och hur är det med oljeförbrukningen?:eyebrows:
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag kan bara tala för Pro Rmk:n utav dessa maskiner, då jag inte kört nån av dom andra.
Men Pro:n är galen, så är det bara! Flyt och körkänsla finns det så det räcker och blir över.

Assaulten är väl lite mer hopp och skutt maskin än dom andra två så det beror ju på hur du ska köra också.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
beror väl helt på vad som passar dig, man blir ju lätt inkörd på ett märke som man gillar och då är det svårt att ge ett ofärgat svar, själv hade jag valt summit men rmk'n är ju grym den också, vet i alla fall att du blir nöjd oavsett men är det ren lössnöåkning så tycker jag assaulten går bort!
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Jag är nöjd med min Summit. Inte tagit någon rem och då var jag inte ens noga med inkörning av den.

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Jag provkört en -12 Summit 800 och det enda stora minuset jämfört med min är att den känndes väldigt tungkörd.

För en medelmåtta som mig gäller det att ha så lättkörd skoter dom möjligt, därför får Rmk:n vara kvar. :)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Tar summiten nå rem? och har dom fixat oljeförbrukningen? :)
12:eek:rna fick dom till i variatorerna, så dom tar inte mer rem än en vanlig lössnöare...

Oljeförbrukningen är lite högre än Polaris, den går heller inte att justera som det går på en maskin med mekanisk oljepump.
Men E-tecen är snålare på bränsle, så oljeförbrukningen per liter bensin blir väldigt hög i %