Lynx 2013

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
ska säga till han att han får fixa en ny till mig också!!! vill ha mycket snö så man får prova lite.
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
det jag kan störa mig på är att plasten inte riktigt passar på högersida. Vilken olja kör ni på ???
Hur då inte passar? Sitter den inte emot tanken menar du? Mina sitter klockers iaf ;P Kör på brp helsyntet.. Beställde 3 dunkar för bättre pris
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Ja äntligen lite recension om boondockern
jag håller på å bli galen vad man ska köpa å de börjar ta slut maskiner också :p
har uteslutit nåra eftersom och nu verkar de stå mellan en BD 3900(ej 3700) eller freeride 146"
freeriden är ju lite kortare men vet att den skulle nog räcka i dem flesta fall ändå i djupsnön
BD:n är ju längre men hur är den i snön? den är ju ändå lite mer crossover jämfört med tex summit
jag är ute efter bra rätt hård fjädring har ofta passagerare
så ös på med mer recensioner :D
3900 är det lite sämre dämpare på tvärr :/ vet inte hur dom är om man jämför mot freeride då jag inte testat årets.. Men angående längden på min boondocker 3700 så blev jag förvånad. Hade en rave 3300 förut och den känns som en kort måste jag säga. Riktigt lätt att vända och bryta ner :)
 

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Tack för lite mer info , kanske mer rättvist att jämföra då freeride 146" och BD 3700
vilken har bäst fjädrning och bäst lössnöegenskaper?? svårt å säga vilken som är bäst men kanske någon som har provat båda
Har aldrig ägt en Lynx och aldrig provkört boondockern endast provat freeride 154"-11
 

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Fick hem min BD 3700 i går och efter en liten tur är jag grymt imponerad av lössnöegenskaperna, har ca 1 m snö. (kört Xtrim sc 600 tidigare)
Första intrycket är iaf väldigt positivt....
Får återkomma när man fått lite mil i kroppen..
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Har bara några få mil på trenian än, känns rätt lik Freeride 154" jag hade innan och det är väl inte så konstigt. Motorn verkar möjligen gå lite bättre men det är lite tidigt att uttala sej säkert om än.

Största missen jag tycker dom gjort är fotstegen, dom är INTE bra. Första turen, inte farligt med snö på fotsteget, men ändå halkade jag till och kilade in stortån under kedjehuset :Cry: Fotstegen är mycket sämre än Frerridens, jag får nog köra med stålhätteskorna tills man letat fram kapen och ett par betterboards...
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Kan hålla med där.. Fotstegen är inte bra! Funkar ändå hyffsat tycker jag då jag körde kort maskin förut. Men på 3900 som är ren lössnömaskin så borde dom gjort nått. Har du kvar plastflärparna under fotstegen JAAG? Annars grymt nöjd! Ska snart lämna in min på 50 mila service.. Remmen ser helt ny ut trots att jag kört hårt från start.. Någon som monterat handskydd? Hur har ni gjort? Väldigt lite plats för fästena.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Plastflärparna är kvar, och jag tror nog att dom hjälper lite mot snön, men jag tycker fotstegen är halkiga även utan snö på.
 

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Var det nå servicemeddelandet på 39orna?
hörde nå om problem med termostaten, men de kanske bara var på nån maskin?
Hörs de om nåra problem? remmar m.m?
Har själv beställt en 39:a som borde dyka upp närsomhelst
 

dengamleELANEN

Aktiv medlem
29 jun 2012
68
0
6
Kört drygt 20 mil med min bd 3700 800 och jag tycker den känns väldigt fin i dämperiet och bra klipp i motorn känns stabil och bra på alla sett..
 

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Kan bara instämma med föregående inlägg , jag trivs bara bättre och bättre på 3700an , jäkla klipp i motorn, bra dämpare och mattan skottar på fint , klart roligaste skotern jag ägt hittills, enda som jag kan tycka vara lite drygt är hel och halvljus knappen som man lätt kommer åt under körning och flippar över på helljus hela tiden, dock bara en skitsak... I övrigt är jag mycket nöjd än så länge.
 

dengamleELANEN

Aktiv medlem
29 jun 2012
68
0
6
Kan bara instämma med föregående inlägg , jag trivs bara bättre och bättre på 3700an , jäkla klipp i motorn, bra dämpare och mattan skottar på fint , klart roligaste skotern jag ägt hittills, enda som jag kan tycka vara lite drygt är hel och halvljus knappen som man lätt kommer åt under körning och flippar över på helljus hela tiden, dock bara en skitsak... I övrigt är jag mycket nöjd än så länge.
Haha de stämmer de gör jag oxå!