Lynx 2013

figo

Aktiv medlem
1 feb 2011
92
0
6
Kiruna
har kört lite drygt 50 mil med 39an och är nöjd med köregenskaperna. Termostaten var traig när maskinen var ny, men den byttes på garantin och har funkat hittils iaf. På polarnas har det inte vart nå tjorv med termostaten.
Dock är fotstegen helt värdelösa då det är ett evigt sparkande för att få bort snön. Variatorerna känns inte bra, det är som att det tar ett tag att komma upp i varv (typ turbolagg) och det går tungt i djup snö så den orkar inte hålla uppe varven. Nån som har nå tips vad man kan göra för att få till det?
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
Har kört 30 mil på 3700 och tycker att den är riktigt fin att åka på. körde swb assault 11 0ch 12 och saknar dom inte. Rapp som fan i motor och bra fjädring. rem ser ut som ny
 

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Det låter ju övervägande positivt om boondockern, börjar ju riktigt längta tills dem ringer att
ja får åka och hämta den
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
Tror inte att du kommer att ångra dig. dom säger att det är inkörning ca 50 mil vet inte om det stämmer men om det gör det kommer den gå som ett svin efter=)
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Tror inte att du kommer att ångra dig. dom säger att det är inkörning ca 50 mil vet inte om det stämmer men om det gör det kommer den gå som ett svin efter=)
När ca: 80 liter har gått genom motorn är inkörningen klar. Man märker ingen större skillnad efter det som många tror. Vissa märker ingen skillnad alls så förvänta dig inte för mycket.
 

k_grönberg

Medlem
27 okt 2012
18
0
1
gällivare
Har en bd 39 riktigt nöjd :) Tar inte mycket bränsle, Fungerar ganska bra på leden, Grymt jävla rolig i snön/bergen :). Har faktiskt inte hittat nå minus med den än men det lär ju komma. Går alltid igång på ett drag :)
Om ni vill veta nå mer är det bara att fråga :)
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Efter 80 liter genom spridarna så släpps säkerhetsprogrammet.
Detta programm skalar av effekt på toppen så motorn inte får fel blandning innan spridarna är inkörda.
Min maskin piper till ibland tack vare detta då jag kör hårt och displayen säger rev limit...
Så startsnabbare blir den inte men du får mer kraft och snabbare växlingar på topp registret.
Så nog bör du märka skillnad om man inte kör med halvgas :)
 

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Märks skillnad på ljud, "gång"... gassvar även tycker jag. Det blir inte som att man tappar styret helt plötsligt, motorn går bara lite bättre! Låter inte så trött på halvgas i tung snö heller
 

TWR

Medlem
17 feb 2011
20
0
1
Finland
Kanske lite Off, då det inte är samma skoter, men min Renegade BCX 800e-tec 2013 hade 15% kvar av inkörningsprogrammet då jag kollade vi 50mila servicen. Kört 54mil / 13,2t och har tankat över 100L bensin.
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
vid 80 liter så släpper den soppan och vid 120l så släpper den tändningen me, har för mig de va så
 

dengamleELANEN

Aktiv medlem
29 jun 2012
68
0
6
Kanske beror på hur mycket man gasar? Ja jag vet int känns då ut gå betydligt bättre och de börja vid 40 ungefär 43mil nu.. Fått bokat service på måndag siktar på att köra ihop dom sista 7milen innan dess..

Va görs på första servicen? Fick priset 100€ + olja/delar
 

antonmp

Aktiv medlem
13 dec 2011
54
0
6
Kiruna
Har en bd 39 riktigt nöjd :) Tar inte mycket bränsle, Fungerar ganska bra på leden, Grymt jävla rolig i snön/bergen :). Har faktiskt inte hittat nå minus med den än men det lär ju komma. Går alltid igång på ett drag :)
Om ni vill veta nå mer är det bara att fråga :)
Då kan jag hjälpa dig med ett minus om du inte upptäckt det än och det är fotstegen som har totalt uruselt snögenomsläpp :(
men annars kan jag inte heller hitta några större problem :)
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Hur känns de nya bladeskidorna? Dom ser jäkligt bra ut måste jag säga, är sugen att testa dom på summiten.
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
Blade skidorna funkar riktigt bra . har kört med slp och tycker att dom står sig riktigt bra