Lynx 2013

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Kört mycket med slp och gillar dom, men i vissa lägen är dom för aggressiva tycker jag. Känns som blade borde vara rätt " lagom".
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
När man läser om ski-po så låter det som dom har lite prob med sina maskiner... har vi tur eller kommer det ??=)
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Ska låna ett par blade å testa så får jag se. Egentligen är ds2orna som sitter på summiten rätt ok, men vill prova iaf.
 

antobu

Medlem
13 feb 2010
44
0
1
har hunnit 50 mil med trenian och är mer än nöjd än så länge, saknar lite driv i den men det ska en översyn av variatorn väl kunna lösa. Känns lätt och välbalanserad att få dit jag vill. Tycker även den går riktigt bra på led för att vara en 154" bakändan smetar över det mesta även om farten är hyfsat hög
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Kör 6mil med bladeskidorna nu, dom flyter riktigt bra och styr fint. Dock FÖR bra, summiten tappade den där fina känslan, blev mer tungjobbad och oberäknelig. Så jag kommer köra original ds2! Skönt, då Sparade jag en slant :)
Gillar man powderpro så tror jag blade är ett klart vettigt alternativ, som dessutom är bättre att backa med.
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
fick en kod idag rave limit eller liknande ??? någon som vet vad den betyder ??
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
kan det kanske vara .... varvade 8100 . när din var inkörd blev du av med det då ??? skotern ha ca 30 mil
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Behöver hjälp! Ska byta styre till ett lägre rsi och har en fundering angående sockerbitarna under barpaden. Vill få det så cleant som möjligt och få in alla kablar inne i styret. Vilket betyder att jag måste lossa på kablarna från sockerbitarna (2 st). Går det att göra det enkelt eller kan det bli problem? Har några mil till skotern så vet inte exakt hur det såg ut.
 

dengamleELANEN

Aktiv medlem
29 jun 2012
68
0
6
Någon som börjat testa dämpare -och variatorinställningar på sin 37:a och vill dela med sig?
Kör utan krängningshämmaren och klickade upp både komp och returen 2 snäpp fram, samt mjukade upp boggin 2 snäpp. ska provköra lite bättre på fredag, men har tyckt att dämparna blir nog så mjuka fram iaf när man kör utan k-hämmarn därför jag gjorde dom styvare och boggin känts nog så hård.. Så ska testa..
 

Galin

Välkänd medlem
4 nov 2006
220
0
16
36
Mörsil, Jämtland
Kör utan krängningshämmaren och klickade upp både komp och returen 2 snäpp fram, samt mjukade upp boggin 2 snäpp. ska provköra lite bättre på fredag, men har tyckt att dämparna blir nog så mjuka fram iaf när man kör utan k-hämmarn därför jag gjorde dom styvare och boggin känts nog så hård.. Så ska testa..
Ok, återkom gärna med responsen. Krängningshämmaren åkte av rätt fort men efter det har jag inte ändrat något.
På komp och retur finns det något noll-läge så jag kan vrida mot soft och det tar stopp när jag når det?
så jag kan återställa om jag tror det blir olika på varje sida?

Blir nog att börja testa lite i helgen.
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
du hör klick så det är bara att räkna. ska du vrida fjäder är det bara att räkna varv
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
tycker att min är jävligt mjuk fram. har nästan på hårdaste på allt.. hur är era maskiner