Lynx 2013

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
Hög, låg och retur räknas alltid från fullt stängd och varje varv på fjädern är 1,5mm i förspänning.
Justera bara en sak i taget och skriv ned allt du gör, mindre risk att justera bort sig då. :)
 

dengamleELANEN

Aktiv medlem
29 jun 2012
68
0
6
Tyckte skotern blev mycket bättre när jag styva upp den i framändan.. som tidigare skrivit så är det bara räkna klicken, fjäderspänningen har jag dock inte rört..
 

Galin

Välkänd medlem
4 nov 2006
220
0
16
36
Mörsil, Jämtland
Provade själv att vrida på lite fram och minska på bakre dämparen och visst blev det skillnad till det bättre, blev lite livligare, inte lika mycket ledpiskare(suga fast i marken eller hur jag ska beskriva det).

Men det känns som det krävs en hel del övertygelse för att få maskinen att göra som man vill men det är väl så när tekniken brister får man minska på finessen.

Ska prova att ljustera lite hit och dit (skriver förstås ner och en ändring i taget) för att få en känsla hur den reagerar.
 

Galin

Välkänd medlem
4 nov 2006
220
0
16
36
Mörsil, Jämtland
Någon som upplevt problem med kärvande gasvajer/gashäng?
Lyckades skicka min skoter 75 m rakt genom en skog när jag skulle köra från parkeringen hemma, nödstoppslinan hade jag förstås inte fastsatt i mig.
BD 3700 800r är maskinen och jag vill inte höra hur klantig jag var utan är bara nyfiken om det någon annan som upplevt besvär?
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Någon som upplevt problem med kärvande gasvajer/gashäng?
Lyckades skicka min skoter 75 m rakt genom en skog när jag skulle köra från parkeringen hemma, nödstoppslinan hade jag förstås inte fastsatt i mig.
BD 3700 800r är maskinen och jag vill inte höra hur klantig jag var utan är bara nyfiken om det någon annan som upplevt besvär?
Intressant! Har upplevt samma sak! När man kör i mycket puder bildas det is vid gasblocket som är gjort av aluminium. Det fastnar extra mycket om du jämför med plast som var på dom äldre maskinerna. När man slår på tumvärmare/handvärmare så smälter snön mot gasblocket och problemet uppstår. Har fått gashäng flera gånger men väldigt små sådana. Man får vara noga med att rengöra under körning/efter körning. Nu har jag alltid skotern i varmgarage så jag har klarat mig bra tack vare det.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Hur går Lynx Boondocker 3700 600an i snön om man jämför med en Summit 600 E-tec 146" 2012 och 2013,antar att summiten är ganska mycket bättre? går dem lika bra på skidres som en summit?
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Hur går Lynx Boondocker 3700 600an i snön om man jämför med en Summit 600 E-tec 146" 2012 och 2013,antar att summiten är ganska mycket bättre? går dem lika bra på skidres som en summit?
Har testat en 600 boondocker några gånger och blev förvånad hur lite som skiljde mellan 600 och 800. Jag äger själv en 800 boondocker. Om du jämför 600 summit med 600 boondocker går dom ganska identiskt i djupsnön faktiskt. På leden spöar dock lynxen ski-doon rätt bra. Skidres med en 600 på 146 tum är ingen bra kombination. Du får inte upp dom på platten som med en 800. Däremot över krön och i branta partier kan dom gå en bit. Men vem köper en lössnömaskin för att köra på rulle :p
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Har testat en 600 boondocker några gånger och blev förvånad hur lite som skiljde mellan 600 och 800. Jag äger själv en 800 boondocker. Om du jämför 600 summit med 600 boondocker går dom ganska identiskt i djupsnön faktiskt. På leden spöar dock lynxen ski-doon rätt bra. Skidres med en 600 på 146 tum är ingen bra kombination. Du får inte upp dom på platten som med en 800. Däremot över krön och i branta partier kan dom gå en bit. Men vem köper en lössnömaskin för att köra på rulle :p
ok tänkte har en summit 600 12a nu, nog går den på res på platt tänkte om lynxen var samma. funderar på byta maskin men får se :)