Lynx 2013

lynxlynxx

Ny medlem
18 dec 2012
4
0
1
Farsan har köpt gls´n testade den lite förut idag. känns stabil på led. men mattan är inget för djupsnö.
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Kört drygt 20 mil med min boondocker 800 3700. Riktigt nöjd! Går mycket bättre än -11 och -12 i djupsnön! Grymt stabil på led och nya bladeskidan fungerar klockrent. Lite fladdrig på led men annars nöjd. Tänkte först köpa slp pp men dom känns ganka identiska i funktion måste jag säga.
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Att bladeskidan känns fladddrig på led kan ha att göra med den mjuka snön också. Får se senare då ledera blir preppade..
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Kört drygt 20 mil med min boondocker 800 3700. Riktigt nöjd! Går mycket bättre än -11 och -12 i djupsnön! Grymt stabil på led och nya bladeskidan fungerar klockrent. Lite fladdrig på led men annars nöjd. Tänkte först köpa slp pp men dom känns ganka identiska i funktion måste jag säga.
Äntligen en någorlunda "recension" på blade skidan! :D Tydligen så ska Blade skidan i grunden vara SLP skidan som BRP sedan på något vis har fått "kopierat" och sedan förbättrat den som de själva påstår. Kan vara därför du tycker att de känns identiska. :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Har ni inte lagt märke till det så har Bladeskidan tre olika infästningsmöjligheter som ger tämligen olika uppträdande. Sätter man skidan så långt fram som möjligt kommer den bli nervös men lättsvängd, längs bak blir den sävlig men tyngre att svänga och i mitten nånstans mitt emellan. Tar nog nånstans runt minuten per skida att skruva om och testa =)
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
Kul att du är nöjd har själv en 3700 800 men har bara kört 5 mil led så kan intet säga så mycket... känns som den kommer att dra lite mindre än swb assault som jag körde förra året.
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Har ni inte lagt märke till det så har Bladeskidan tre olika infästningsmöjligheter som ger tämligen olika uppträdande. Sätter man skidan så långt fram som möjligt kommer den bli nervös men lättsvängd, längs bak blir den sävlig men tyngre att svänga och i mitten nånstans mitt emellan. Tar nog nånstans runt minuten per skida att skruva om och testa =)
Jo jag vet =) Precis som slp pp som också har tre lägen att justera. Känns skönt att för en gång skull köpa en färdigmoddad skoter i princip. Behöver inte byta matta, inte styrhöjare, inte skidor, inte dämpare, inge variatorkit. Hehe bara lite småfix som linq tunnelväska mm..
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
.......... Behöver inte byta matta, inte styrhöjare, inte skidor, inte dämpare, inge variatorkit. Hehe bara lite småfix som linq tunnelväska mm..
Haha....... jajja, min 3900a har nya dämpare runt om, annan sekundärvariator, ny framvagn och flyttad styrstång mm =)
Men skidorna verkar lovande!
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Haha beror på vilka krav man har JAAG ;) Jag är nöjd iaf.. Dämparna är lite mjuka i 3900. Därför han byter antar jag..
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
måste vara någon mer som har en 13 hemma eller kan det vara så att vi köpte dom 3 som fanns=)
 

cad

Aktiv medlem
11 dec 2010
90
0
6
säter
har åkt ca 6mil med min riktigt nöjd skidorna styr bra.
verkar vara bra klipp i maskinen.
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
det jag kan störa mig på är att plasten inte riktigt passar på högersida. Vilken olja kör ni på ???
 

keez

Välkänd medlem
1 jan 2000
218
0
16
Gällivare
Ja äntligen lite recension om boondockern
jag håller på å bli galen vad man ska köpa å de börjar ta slut maskiner också :p
har uteslutit nåra eftersom och nu verkar de stå mellan en BD 3900(ej 3700) eller freeride 146"
freeriden är ju lite kortare men vet att den skulle nog räcka i dem flesta fall ändå i djupsnön
BD:n är ju längre men hur är den i snön? den är ju ändå lite mer crossover jämfört med tex summit
jag är ute efter bra rätt hård fjädring har ofta passagerare
så ös på med mer recensioner :D
 

ivaron

Aktiv medlem
10 nov 2012
64
0
6
läste i tråden om ski-doo att dom tyckte att freeride var för mjuk. jag tycker att fjädringen känns bra och det finns mycket att ställa på.
 

Honkenn

Ny medlem
4 nov 2011
2
0
1
Borlänge
det jag kan störa mig på är att plasten inte riktigt passar på högersida. Vilken olja kör ni på ???
Min vänstra kåpa var en aning slapp mot tanken så var in och fick en ny som passade bra på min 3700. Dock så har dekalen börjat släppa lite. Annars så har den rullat på bra i 17 mil. 800cc