Matta nöts på kanterna Boondocker 2013

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Har kört ca: 50 mil och mattan börjar släppa mycket trådar redan. Är det så dålig kvalité? Nöts mer på vänster sida..
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
rätt enkelt, burkar du mer till vänster än åt höger? alt skåkörning på vänster sida ? :)
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Snowmobileer har rätt, mattan kan aldrig centrera när du burkar, sidehillar, skråar. Kolla så att mattan centrerar när du hissar upp den på plan mark och spinner. sen kan du bränna bort fransarna med bic tändare om du ska sälja eller bara vill vara lite snyggare någon gång.
 

skidooeverest500

Välkänd medlem
26 sept 2009
318
3
16
28
rusksele
de är bra kvalla och att de är mer på vänster sida är att du oftast burkar/skråkör på den sidan för att de känns enklare med gasen:)
 

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Kan fixa bild men har sett på många 13 maskiner att det blir trådar som hänger sådär. Hade inte lika mycket på min korta dock. Men å andra sidan blir det mer liggande körning nu ;D vad är bäst om man ska sälja senare.. klippa bort eller bränna bort?
 

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Inget ovanligt, kan dock tänka mig att det blir extra mycket på Boondocker eftersom mattan ska vara förhållandevis slack på dem.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Körde de två första milen (med passagerare) inte en burkning på hela åkturen och ändå var det fransigt när jag kom hem. Dålig leveransservice hos åf och dålig koll av mig, mattan slackade 15cm när jag lyfte skotern, mattspänningen var fullt in dragen. Spännde enligt skidoos rek, linjerade och ut och åkte. (klippte av fransarna).
Nu fransar den inte mer, trotts mycket skråkörning och annat tok. Kammarna sitter kvar trotts påkänningar underifrån.

Fransar inget mer än vanligt.
 
Reactions: trixa