Märkes***eritråden...

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Denna tråd vore så mycket roligare om Alf från mcx var med. Men han lämnar väll aldrig snowrider. Har aldrig talat med någon som blir så förbannad då man baktalar Yamaha eller har kritik mot mcx. Blev bannad från sr då jag skrev vad jag tyckte om deras första turboserie till första generationen rx1.

:-D
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Denna tråd vore så mycket roligare om Alf från mcx var med. Men han lämnar väll aldrig snowrider. Har aldrig talat med någon som blir så förbannad då man baktalar Yamaha eller har kritik mot mcx. Blev bannad från sr då jag skrev vad jag tyckte om deras första turboserie till första generationen rx1.

:-D
;) ja de är jävligt komiskt med folk som ens bryr sig om märkeskrigande tycker jag men ska inte trasha trådens syfte, sorry, keep it up :)
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Denna tråd vore så mycket roligare om Alf från mcx var med. Men han lämnar väll aldrig snowrider. Har aldrig talat med någon som blir så förbannad då man baktalar Yamaha eller har kritik mot mcx. Blev bannad från sr då jag skrev vad jag tyckte om deras första turboserie till första generationen rx1.

:-D
Jag blir alltid lite sur då jag ser en Nytro.
En enda har jag lyckats tala till rätta, resten försvarar dom in i döden.
Oinsatt folk tror att jag ljuger och överdriver då jag berättar hur värdelösa dom är i djupsnö.

Det vanliga försvarstalet är att dom håller så bra, visst det gör dom.
Men varför kör man skoter? Är det för att ha ett tryggt transportfordon eller ett roligt nöjesfordon?
En turboYamma kan jag acceptera, dom är lite roliga iaf.

Vill man ha roligt i backarna så får man räkna med något haveri då och då tyvärr.

Jag får väl tillägga att Polarisarna jag ägt inte har varit direkt felfria, men alldeles underbara att köra.. :)
 

andreas500

Välkänd medlem
23 aug 2006
402
0
16
Hammerdal
Åkt arctic i 6år.inte ett enda haveri.så förra året köpte ja en rave 800.Nu åker ja arctic igen å vill helst inte prata om det igen
 

Sundsvall85

Välkänd medlem
22 nov 2011
314
1
16
Sundsvall
Gillar polaris, har inget emot BRP och A-C kan jag inte uttala mig om för har för lite erfarenhet. Men Yamaha, nej tack!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Ni är för snälla. Ut med alla elakheter som vanligtvis hamnar i fel trådar.

Mer bränsle till elden:

Jag fattar iinte att folk fortfarande köper Ski-doo. Som inte gjort ett enda rätt på 10 år.

Brp BMW och Apple hat nog samma ägare...
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Ja snälla kasta det här istället för i alla andra trådar på forumet.

Av alla de inläggen jag fått rensa under åren så måste jag säga att skidoo och artic ägare verkar vara de värsta märkes h*rorna.


Måste också bara säga till edvinsjolund, du måste vara skotertillverkarnas våta dröm.
Att man måste räkna med haverier? det håller jag inte alls med om
En skoter för 140 lakan oavsett märke ska f*n hålla bättre än vad dom gör.
Sen måste det väl vara bättre att åka ett transportfordon som Yamma än att sitta inomhus på helgen och vänta på att Polarisen ska bli lagad ;)
Körde själv nytro förra året och tycker som de flesta andra för tung i förhållande till antal hk
Men i övrigt en härlig skoter, det man tappade i körglädje fick man igen på att man visste att varje gång man vred nyckeln så startade den


Fick dock in en härlig comeback på en polare som tyckte att det var förjävligt att man var tvungen att köpa fotstegsförstärkare för en massa pengar för att Polarisen skulle hålla.
Kontrade med att han var tvungen att köpa stressfläkt för 40 lakan för att få Yamman att ta sig i snön.

Själv har jag kört allt utom Lynx hittils så jag har inget speciellt märke jag håller stenhårt på.

Lutar åt kissekatt nästa år
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Måste också bara säga till edvinsjolund, du måste vara skotertillverkarnas våta dröm.
Att man måste räkna med haverier? det håller jag inte alls med om
En skoter för 140 lakan oavsett märke ska f*n hålla bättre än vad dom gör.
Självklart. Men jag lever i verkligheten och den säger annorlunda.

Förresten så sitter jag hellre hemma och väntar än kör en Yamaha.
Det värsta med det är att jag är helt allvarlig... :)
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Självklart. Men jag lever i verkligheten och den säger annorlunda.

Förresten så sitter jag hellre hemma och väntar än kör en Yamaha.
Det värsta med det är att jag är helt allvarlig... :)
Inte fan sitter du inne om du får köra en Yama turbo på 270-330hk ;)

Då ni skriver BRP så verkar de flesta syfta på Skit-Doo, inte mycket snack om Lynx då dem gör skotrar i en heelt annan division :bigsmile:
 
Reactions: trixa

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Lynx ää då bra mycket bättre än ski doo!
Brp är för feg för att sälja lynx i andra länder för då skulle dom inte sälja några ski doo's
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Vad är skillnaden mellan Lynx och SkiDoo...?
Den ena är riktigt dålig, medan den andra är sämre...eller?

Dessutom är bägge ful.
Amen.
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
k-len du vill verkligen elda på ordentligt ser jag.
Sitter på telefon nu men i morrn ska jag komma med nått om arctic, vänta bara :)
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Då lynx har samma motorer som Ski-doo skär ju rimligtvis dom flesta lynxarna efter 500 mil dom också :)

När det kommer till märkesfolk, kam det vara några som köper så mkt märkes specifika kläder som Arctic ägare? Tycker alltid det är dom om några som har Arctic kläder på sig. Och gärna stora klistermärken på bil och släpvagn där det står Arctic-cat. Tätt följda av ski-doo folket :)
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Är inne på min tredje ski-doo och enda problemet var min första 800 E-tec -11 som slukade mycket olja. Kört ca 1050 mil hittills och är inne på femte remmen totalt och det känns väl ok. Har ingen som helst erfarenhet av de andra tillverkarna som hade haft knäna i hakan än idag om det inte vore för Ski-Doo. Upplys mig gärna om en lika viktig händelse i skotervärlden som när reven kom.
Jo, lite erfarenhet har jag av de andra. Satte mig på en ny Arctic på skoterns dag för ett par år sedan och den var mer glapp en min Mxz som då gått 500+mil.
Kollade på en Yamaha och då var det någon som sa -Lyft den i frontbågen! Sedan dess har jag aldrig lyft en Sumokälke.
Blev fascinerad av ljudet på en Rmk och ville testa och insåg snabbt att kraften inte är lika fascinerande.
När man sätter sig på en Lynx så känns det som en gammal ski-doo. Den enda skotern som jag funderat som inte är en Ski-Doo är en Pro Rmk 800 -13, men nu verkar det rasa lite drivaxlar, så jag blir nog trogen BRP ett tag till.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Då lynx har samma motorer som Ski-doo skär ju rimligtvis dom flesta lynxarna efter 500 mil dom också :)

När det kommer till märkesfolk, kam det vara några som köper så mkt märkes specifika kläder som Arctic ägare? Tycker alltid det är dom om några som har Arctic kläder på sig. Och gärna stora klistermärken på bil och släpvagn där det står Arctic-cat. Tätt följda av ski-doo folket :)
Måste faktiskt hålla med dig. Man ser lätt när någon kör Arctic. Är själv väldigt grön då Alla mina kläder jag kör skoter med är Arctic, förutom kallingar och underställ, men det kommer väll:)

Hade jag haft en bil som var något hade den haft gröna dekaler, likaså släpvagnen om den hade haft kåpa:)


Ski-doo folk är lite lika, fast inte lika extremt. Inte häromkring iallafall.

Men Lynx folket får vakna och inse att de hade inte funnits utan Ski-doo. Brp kommer inte låta Lynx bli värre än deras internationella märke.

Och yamahafolket har väll inte så mycket att skryta om längre, de hade första hight-preformance 4t, men de halkar efter för de är för feg för att erbjuda turbo från fabrik.

Angående en viktig händelse sen Ski-doo rev kom var väll året efter, när de tog bort bäversvansen. Det var viktigare än att reven kom överhhuvudtaget.


I övrigt är väll aluminiumchassie, glidboggie och a-arms framvagnen rätt stora händelser i skotervärlden. Bevis på detta är väll att alla har det idag. Gissa vilket märke som var först? ;-)