Märkes***eritråden...

vanWinkle

Välkänd medlem
13 feb 2011
137
2
18
Hagfors
Efter vedertagna forskningsstudier i ämnet:En man är som sin skoter, har följande påvisats.
Polaris: En ful amerikan numera ansiktslyft men ett fetto av rang därav all viktminskning...
Ski-Doo: Om man i ett land har två språk och det ena är franska klassificeras man självklart
som homo...Härmar gärna AC. Va fan tänker nu alla med läggning åt gult (homo..) När summiten
kom som lössnöare ville man vara lite tuff så den blev självklart grön, samma sak fortfarande
2013, tuffa freeride är självklart grön.
Lynx: En gång i tiden en hård finnj-vel,valde fel kärring och är nu en toffel i koppel.
Yamaha: Byggteknik med finish o hållbarhet kan den sneögde nörden men musikinstrument
m.m är vad han borde hålla sig till. 4-takts motorer är bara manligt med turbo annars funkar de bara som stationära elverk.
Arctic Cat: Rock´n Roll grabben med hår på bröstet. Låter en annan sneögd nörd bygga motorerna.
Rapplig o dåligt ihopskruvad säger ni, här apar ski-doo efter igen. Slår hårt på annonstrumman med att de har en glapp boggie på summiten.
Ja...vem är du?
Kul f.ö att få göra ett seriöst inlägg i en mycket het fråga.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Man må få ont i ryggen inbland men kör man yamaha vet man att skotern alltid startar när man drar i snöret jämfört med dom motordrivna pyroteknik pjäserna som även kallas arctic cat
senaste yaman jag var med om som skar bland dom jag kör med var under nyår, en vmax 600 som var renoverad på yamaha åf 200 mil tidigare, med original grejjer. men det jävla aset skar när vi låg och puttrade efter en led i 40-50 km/h, satan vilken kvalite som inte håller och mysköras med. slutade med en kolv i tusen bitar, säkert ganska krokig vev för lagerna hade vibrationsskador.

och sen dom där så kallade arctic cat, dom lyckades inte ens på 80 talet göra en liten fläktkyld 440 som höll fast man bara körde lungt och smög i skogen, vev och hela kittet kom genom blocket, måste ju varit väldigt vilda 40 hk som skickar en vev genom blocket. det hände med två lika dana motorer, och på en 500 fläkt a-c spirit motor gick veven av helt på så det var ju riktigt vilda 45 hk det.

och rotax, ja dom gillar att få sig nya remmar var 20:eek:nde mil. och lager, kolvar, ja i princip helt ny motor efter några hundra mil.

och då kommer vi till en viss jänkare som heter polaris, och dom har fan alltid lyckats i princip, första skotern jag inte behövt skruva i på 200 mil
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Fan att du tog den-jag är djupt imponerad!
(Hur gammal är du egentligen???)

On topic:

Jag känner en person (1) som kör BRP.
Han är en gubbe.