Märkes***eritråden...

J

Jona$

Är juh uppenbart grabbarna med Polaris har gått fram å tagit kortet på skärtorsdag varpå grabbarna med katterna flippa fingret för att försöka rädda lite mandom.

Easy !
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Började att skriva ett långt inlägg om min polare som köpte sig en Freeride -13, har kört 80mil, bytt rem 2 ggr och reparerat för nästan 15k redan. Men jag kände att jag inte pallar säga mer än så.

Min Polaris kommer säkert att rasa om jag häver ur mig alltför mycket! x|
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Idag åkte vi 18 mil. 3 långa katter, en mittemellan lång katt och en lång polaris...

Efter knappt 6 mil kastade polarisen drivaxel in handduken och sa upp sig. Alla gröna tog sig självklart fram och tillbaka utan svårigheter;)
 

Qyz

Aktiv medlem
11 apr 2012
54
0
1
polarisen där bak i bilden har väl insett att de inte ens är nån ide att öppna huven
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
wow, det börjar bli en och annan drivaxel nu. Jag hade funderingar på att byta till Poo, men nu är jag lättad över att jag behöll min Doo. Men och andra sidan så hade jag hellre stått med en trashad axel i skogen än att sitta med en gipsad handled i soffan. :mad2:
 

Attachments

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Fan att du tog den.
Inte så konstigt. När jag pluggade till flygtekniker hade vi som årlig tradition att se top gun på buss-tvn på väg till våran årliga skidresa.
Och på tal om wingman, i amerikanska filmer brukar ungdomar prata om att vara varandras wingman ute på krogen. Vi anpassade det där lite och pratade om roteettor och rotetvåor när vi var ute på krogen.
21 My ASS!
Hurså?
bild på gipsad handled
Har du runkat av en ski-doo-åkare?
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Arjeplogarn:
Nej, men om sanningen ska fram så efter att åkt 8or runt rmk´s med rasade drivaxlar och knäckta legopyramider hela dagen så stötte jag på en sprängfylld gammal skoteroverall fylld med gubbe till bredden, som kört fast efter att han kört av leden när servon slutat fungera på Hongkongbobben med stressfläkt. Vi slet som fan och till slut lyfte jag ihjäl handleden och gubbfan kom upp på spåret till slut. När jag stod där och frös och funderade på om jag kunde köra därifrån eller inte, tänkte jag att jag skulle värma händerna på variatorn på Freeridern, men den var alldeles för varm så det gick inte. I samma sekund som jag stängde kåpan kom det en snubbe i gröna varselkläder på en Arctic. Jag stod lite i vägen på leden så han tänkte backa undan, men fick inte i backen. Han försökte ett par gånger, men rätt var det var slog det upp lågor från huven och skotern stod i brand. Jag värmde mig en stund innan jag for hemåt. Kändes ok att lämna gamnackarna då dom hade en eld som värmde och skulle det ta tid innan fjällräddningen kom så hade dom ju lite annat skrot dom kunde slänga på brasan. True Story!:bigsmile:
 
Last edited:

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Arjeplogarn:
Nej, men om sanningen ska fram så efter att åkt 8or runt rmk´s med rasade drivaxlar och knäckta legopyramider hela dagen så stötte jag på en sprängfylld gammal skoteroverall fylld med gubbe till bredden, som kört fast efter att han kört av leden när servon slutat fungera på Hongkongbobben med stressfläkt. Vi slet som fan och till slut lyfte jag ihjäl handleden och gubbfan kom upp på spåret till slut. När jag stod där och frös och funderade på om jag kunde köra därifrån eller inte, tänkte jag att jag skulle värma händerna på variatorn på Freeridern, men den var alldeles för varm så det gick inte. I samma sekund som jag stängde kåpan kom det en snubbe i gröna varselkläder på en Arctic. Jag stod lite i vägen på leden så han tänkte backa undan, men fick inte i backen. Han försökte ett par gånger, men rätt var det var slog det upp lågor från huven och skotern stod i brand. Jag värmde mig en stund innan jag for hemåt. Kändes ok att lämna gamnackarna då dom hade en eld som värmde och skulle det ta tid innan fjällräddningen kom så hade dom ju lite annat skrot dom kunde slänga på brasan. Case closed!
Hahaha,den var jäkligt bra:bigsmile:
 

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
I samma sekund som jag stängde kåpan kom det en snubbe i gröna varselkläder på en Arctic. Jag stod lite i vägen på leden så han tänkte backa undan, men fick inte i backen. Han försökte ett par gånger, men rätt var det var slog det upp lågor från huven och skotern stod i brand. Jag värmde mig en stund innan jag for hemåt. Kändes ok att lämna gamnackarna då dom hade en eld som värmde och skulle det ta tid innan fjällräddningen kom så hade dom ju lite annat skrot dom kunde slänga på brasan. True Story!
Arctic kvalitet.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Att gult folk är så insnöade och dumma som tror att vi aldrig tagit klivet dit vi är idag oavsett reven eller inte. Hur skulle det se ut om AC inte kom med a-armarna? Skulle det sitta trailing aramar på skidoos då? Och utan glidboggiet från AC, skulle de haft rullboggie också?

Klart reven revolutionerade med sin körställning. Men thats it.

Utan insprutning skulle vi inte få köra idag pga epa. Därför tycker jag insprutningen är ett mycket viktigare framsteg än att man numera ska sitta på tanklocket.

Vidgren: håller med om Yamaha :-D
Men visst är det jävligt härligt att smartphonen kom för några år sen av apple (tror jag att det va?). Men med ditt ressonemang så får vi väl vänta nått år till någon annan tillverkare vågar sticka fram tårna och chansa lite.

Credit till nytänk, a-armar, glidboggie, rushboggie eller rev. Önska dom va piggare på att prova sakerna lite hårdare innan dom släppte dom men samtidigt så backar vi väl nån årsmodell även där.

Titaniumchassie, heliumballonger i hjälmen och fallskärm standard på alla maskiner? Haha


skickat via tapatalk från S3an
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Jobs förtjänar en brevbomb pga iPhone.... Så det resonemanget köper jag inte, är inte heller imponerad av någon annan smartphone....

Men jag förstår vad du menar, men det är fel tråd för att försvara alla märken med uppfinnesrikedom...

Här skall skitsnacket flöda, vare sig det är baserat på fakta, erfarenheter eller åsikter:)
 

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
128
0
6
Vilhelmina
Yamaha= Tung???

Ja jag säger då det...vad som är tungt är ju individuellt...men som vanligt är ju garageskoteråkarna (dvs 2-takt-som-alltid-är-isärskruvad-förare) stor i orden o liten på jorden,haha.

Jag menar ju att självklart är en "riktig" skoter tyngre när den är ordentligt byggd och gjort för att hålla men som tur är så finns ju de märken som gör skotrar för spagetti armar och allmänt klent byggt folk som måste vila med jämna mellanrum med att renovera skotrar på fina vårdagar.

Man kanske inte alltid är först på plats men man är aldrig sist heller dock ALLTID på plats...

haha...fasen va kul det är att skriva trash-talk...
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Om man måste hålla sig på leden för att ALLTID kunna vara på plats så tar jag hellre ett par dagar i garaget. Ironisk nog har jag bara ägt en skoter jag fick skruva med hela tiden. Gissa vilket märke....började på Y och slutade på nåt att inte Ha.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Yamaha= Tung???

Ja jag säger då det...vad som är tungt är ju individuellt...men som vanligt är ju garageskoteråkarna (dvs 2-takt-som-alltid-är-isärskruvad-förare) stor i orden o liten på jorden,haha.

Jag menar ju att självklart är en "riktig" skoter tyngre när den är ordentligt byggd och gjort för att hålla men som tur är så finns ju de märken som gör skotrar för spagetti armar och allmänt klent byggt folk som måste vila med jämna mellanrum med att renovera skotrar på fina vårdagar.

Man kanske inte alltid är först på plats men man är aldrig sist heller dock ALLTID på plats...

haha...fasen va kul det är att skriva trash-talk...
Ironiskt nog var jag i fjällen förra veckan och körde Polaris medan Yamahan står isärskruvad i garaget...
;)

Yamahan är en gris, end of discussion.
En blytung gris.
Att den går som ett svin är en annan sak! :D