Märkes***eritråden...

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ungarna behöver ju inte ens speciella skoterkläder när dom ska med ut, det luktar ju inte nånting av skotern.
Så länge man inte har katalysator på snöskotrar så köper jag verkligen inte det där helt och hållet. Det är såklart långt ifrån en 2T skoter. Men nog luktar man.
Mina MC kläder luktar då inte godis efter man vare ute på en tur.
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Så länge man inte har katalysator på snöskotrar så köper jag verkligen inte det där helt och hållet. Det är såklart långt ifrån en 2T skoter. Men nog luktar man.
Mina MC kläder luktar då inte godis efter man vare ute på en tur.
Dom åker i pulkan och jag kan då inte känna nån lukt från deras kläder... såklart mina luktar lite, men jag sitter ju 50 cm från utblåset. Inte ens frun klagar att hela huset luktar när jag kört in och ur garaget och det var ett jävla liv om det förut under 2taktstiden.
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Samma som mig då...
Just ja, jag kör ju 2T...
Hur är det möjligt???
Mindre känslig näsa, för inte kan det väl ändå ska spåra ur såpass nu att 2taktarna inte luktar för utomstående heller... jag har haft 2takt tills ganska nyligen så nog vet jag hur det är.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Mindre känslig näsa.
Så kan det vara.
Och mindre känslig sambo.
Det senare är otroligt viktigt med vårt intresse.
Inte bara med tanke på ev. lukt, den känsligare sorten av hondjuren blir också ofta högljudda när man är iväg varje helg under vintern och åker...
Eftersom jag har känsliga öron så har jag valt den mindre känsliga sorten.
Det borde fler göra.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Turbokonvertering är 15 remmar på en Freeride, dvs tre helgers körning... Du får IG på pengaargumentet.
fast än har jag inte varit och kört med en turbo yama som inte tagit rem. varenda nytro käkade ju rem som fan i stil med freeride. så dom kan också.


sen gissar jag mer på att det är dom rulle kåta med korta ledmaskiner som är och leker på hyggen och tror dom är tuffa. för är inte ens kul med en lång på ett hygge, där behöver man inte gräva några diken med en lång
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
Men vill också säga att det går inte köra en sån här maskin en gång, det behövs mer än så innan man kan ge ett vettigt utlåtande.
+1 på den. Nu har ju jag gått från Nytro till Summit men man kan inte bara testa en skoter några mil och sen göra ett utlåtande om att den är si eller så...i så fall skulle jag kunna påstå att Polaris 800 SKS är det mest svårkörda som finns för jag har ju minsann kört en sån i knappt en mil och den kom jag inte alls överens med...(de som har läst om dessa i skoterpress eller kört dem längre än mig verkar ju vara tämligen övertygade om att de är lättkörda och bra på alla sätt). Jag körde nytro (utan turbo...tänka sig att det finns sånna också) i 3 säsonger och i vissa lägen är den roligare än sambons Summit 800. På något sätt gillar jag motorkaraktären. Men den ÄR mycket tyngre att hantera än Summiten så därför blev det en till Summit på gården till årets säsong.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.373
166
63
Offerdal, Jämtland
sen gissar jag mer på att det är dom rulle kåta med korta ledmaskiner som är och leker på hyggen och tror dom är tuffa. för är inte ens kul med en lång på ett hygge, där behöver man inte gräva några diken med en lång
Det spelar inte så stor roll för markägaren vem eller vilken maskin som kört för han ser bara ett krondike och förstörd plant. Vi som skoteråkare har viss frihet under ansvar (än så länge) och då måste vi vara lite poliser bland våra likasinnade som tyvärr har otur när de tänker ibland. Det är sällan man ser att ett hygge är helt sönderkört utan det brukar ju vara ett eller två krondiken så den stora massan sköter sig ju bevisligen. I allafall där jag åker.
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Så kan det vara.
Och mindre känslig sambo.
Det senare är otroligt viktigt med vårt intresse.
Inte bara med tanke på ev. lukt, den känsligare sorten av hondjuren blir också ofta högljudda när man är iväg varje helg under vintern och åker...
Eftersom jag har känsliga öron så har jag valt den mindre känsliga sorten.
Det borde fler göra.
Så sant. Kärringar kan vara (är) riktiga glädjeseriemördare.
 

Busjön-Pol

Välkänd medlem
20 sept 2013
120
1
6
Lycksele
Det sägs ju att många stora märken har trimningsfirmor.
BMW har Alpina
Mercedes har AMG
Skidoo har Lynx

Men hur är det med, Artic Cat har dom Yamaha?
Artic Cat är ju inget stort märke!
 

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Mina BMW (5 st) har bara gett mig huvudvärk...
Mina Mercedes (3 st) har bara gett mig huvudvärk...
Det tredje märket du nämner vågar jag inte ens prova då jag troligen får konstant migrän...

Det fjärde märket (6 st) du nämner, och nästan kan stava till, kommer jag fortsätta med, med gott förtroende.
 

Busjön-Pol

Välkänd medlem
20 sept 2013
120
1
6
Lycksele
Jag har tänk på en grej.
Vad ska alla som har köpt sig en gen4 göra på nationaldagen? Dom har ju inget fett att byta.
Ska dom spara allt firande till nästa högtidsdag skärtorsdagen?
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Jag har tänk på en grej.
Vad ska alla som har köpt sig en gen4 göra på nationaldagen? Dom har ju inget fett att byta.
Ska dom spara allt firande till nästa högtidsdag skärtorsdagen?

Vi som åker gen4 njuter i solen med familjen på fjället på skärtorsdag precis som alla andra BRP åkare.

Polarisåkarna däremot har sin nationaldag på skärtorsdag och vi vet hur det brukar vara....stackare.
 

Busjön-Pol

Välkänd medlem
20 sept 2013
120
1
6
Lycksele
Jo jag tänkte ju det att på fett-tisdagen så kanske ni sitter och skriver eran första riders review. Då ni ändå har oljesmorda lager och är sysslolösa. För att köra då vore ju att häda.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Vi som åker gen4 njuter i solen med familjen på fjället på skärtorsdag precis som alla andra BRP åkare.

Polarisåkarna däremot har sin nationaldag på skärtorsdag och vi vet hur det brukar vara....stackare.

mest troligt kör ni inget alls eftersom brp inte ens lyckas bygga och skeppa iväg dom, och eftersom säkert många sålt sin gamla maskin så sitter dom där utan skoter