Märkes***eritråden...

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
VK540 är en av de intressantaste modellerna på marknaden
Visst är det så! Känner att man börjar mer och mer sukta efter en "gubbskoter". Köra ner Polargrisen på havetsbotten och skaffa sig en VK540 eller liknande med 50cm matta och 1&2 växel.

Fick förövrigt tillbaka Polargrisen från verkstaden, nu har Jag averkat några gubbmil efter åkern och den verkar gå bra just nu iallafall. Var någon Givare som blev bytt som gjorde att motorlampan vela lysa.
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Hur gick det för er som beställde en summit 850?
Har ni fått dom levererade?
Har ni hunnit prova något?
Du kör Yamaha 4-takt va'...?? Det är väl först nu när snön smält som du kommit loss och kunnat komma hem till datorn :madgrin:
Annars skulle du redan vara uppdaterad om att de flesta 850 faktiskt levt upp till förväntningarna. Eller egentligen långt över förväntningarna om man betänker att både chassie och motor var helt nytt för året :heh:
 

MGB

Aktiv medlem
24 jan 2017
79
2
8
Lycksele
Annars skulle du redan vara uppdaterad om att de flesta 850 faktiskt levt upp till förväntningarna. Eller egentligen långt över förväntningarna om man betänker att både chassie och motor var helt nytt för året :heh:
Okej så då kom dom alltså till påsk som utlovat.
Bra att dom levererar iaf, antar att på skidoo så är det vargång, remsprängningar och lite annat smått och gott strul som man förvänar sig. Kul att ni är nöjd
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Så det finns alltså folk som är nöjda med 850? Trodde det var en myt eller en skröna man pratade/skämtade om på kafferasten på jobbet.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Det finns ju hur många faktaresistenta som helst i dagens samhälle, som tex. tror att vår Statsminister och hans lakejer alltid talar sanning...

Så det finns säkert en hel del 850-åkare som är helt nöjda och tror att det är normalt att skotern ska käka rem till frukost, lunch och middag...
Dom tror också att en modern lössnömaskin ska gå konstant med skidorna i luften...
Därför är dom sugna att byta till Lynx nästa år...
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
...
Så det finns säkert en hel del 850-åkare som är helt nöjda och tror att det är normalt att skotern ska käka rem till frukost, lunch och middag....
På jobbet kallar vi sådant där vanföreställningar. Finns medicin mot sådant, landstinget erbjuder även mat och sovplats om så är nödvändigt.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Det finns ju hur många faktaresistenta som helst i dagens samhälle, som tex. tror att vår Statsminister och hans lakejer alltid talar sanning...

Så det finns säkert en hel del 850-åkare som är helt nöjda och tror att det är normalt att skotern ska käka rem till frukost, lunch och middag...
Dom tror också att en modern lössnömaskin ska gå konstant med skidorna i luften...
Därför är dom sugna att byta till Lynx nästa år...
Fast är ju inte så konstigt att dom tror det är normalt, det har ju varit brp,s varumärke de senaste 20 åren att käka remmar och ha skidorna siktade mot himlen. Fast de är ju klart, man kan ju inte påstå att dom inte siktar högt, men sen kan man ju fundera varför dom icke tog sig högre än vad skidorna är vid rullekörning
 

LeeAnna

Ny medlem
25 jul 2017
4
0
1
Kiruna
Jag tycker det är skrämmande att många nya skotrar, oavsett märke (även om Poo verkar hålla sämst ),går sönder efter några mil !
 

MGB

Aktiv medlem
24 jan 2017
79
2
8
Lycksele
Hur ska vi kunna häckla Artic nu om tvekningarna är borta?
Eller var det kanske tillfälligt under touren för att få sälja nya?

Den stora frågan

Kommer vi få se nya Artic catter med arslet i vädret och näsan nere i diken och bäckar i vinter också?!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Hur ska vi kunna häckla Artic nu om tvekningarna är borta?
Eller var det kanske tillfälligt under touren för att få sälja nya?

Den stora frågan

Kommer vi få se nya Artic catter med arslet i vädret och näsan nere i diken och bäckar i vinter också?!
Är väl dumt att ändra något då det ändå sålt, så säkert
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Hur ska vi kunna häckla Artic nu om tvekningarna är borta?
Eller var det kanske tillfälligt under touren för att få sälja nya?

Den stora frågan

Kommer vi få se nya Artic catter med arslet i vädret och näsan nere i diken och bäckar i vinter också?!
Kisse ägarna är väl mest besvikna på att dom är borta skulle jag tro.

En sak mindre dom kan skylla på när dom kör fast
 

zappa1

Välkänd medlem
9 mar 2013
416
4
18
skellefteå
Varför håller inte remmarna på BRP maskiner.sprängs efter led,sjöar,backar.osv.
När yamaha folket kan ladda 200-400hk och bestiga berg;)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Varför håller inte remmarna på BRP maskiner.sprängs efter led,sjöar,backar.osv.
När yamaha folket kan ladda 200-400hk och bestiga berg;)
Fast där håller inga remmar heller, varenda Nytro, Apex turbo som jag kört med har sprängt remmar. Sen så vet jag inte vad du räknar som berg, men för mig är inte pulk backen i lekparken ett berg och det är väl så långt en Yamaha tar sig på sin höjd
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Fast där håller inga remmar heller, varenda Nytro, Apex turbo som jag kört med har sprängt remmar. Sen så vet jag inte vad du räknar som berg, men för mig är inte pulk backen i lekparken ett berg och det är väl så långt en Yamaha tar sig på sin höjd
Är det inte precis tvärtom. Det är väl i nån stackars liten backe med ris här och där som 2-taktarna kanske går lite bättre. En jättehög backe där enda sättet att ta sig upp stavas effekt kommer du inte långt med en gammal Polaris va??

https://youtu.be/2FeIMVRUE_k