Pro Rmk fotsteg -13

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Hade en liten incident med skotern idag. Så vill uppmärksamma att använd ordentligt knäskydd eller slipa ner kanterna lite.
Annars kan de gå så här:


Skar rakt genom dom inbyggda knäskydden i mina skoterbyxor samt båda underställen.

Ska iväg och opereras nu. En sena ha blivit skadad så nu är nog skotersäsongen över!
Måttligt glad är man :Cry:

Kör hårt! :blink1:
 
Last edited:

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Inte riktigt säker. Kunde inte se nå blod på de stället jag tror de tog.
Men tror nog man med gott samvete kan runda av topparna lite. För de är ju knivblad man står på, nästan :)

Undra om man skulle vara så fräck å kontaka Polaris å höra vad dom tycker om detta.
Har gopro klipp på olyckan, å de skedde verkligen i en låg hastighet.

Dels är fotstegen stenhårda, och i kombination med sylvassa "tänder" så är de inte underligt de händer olycker.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det är knappast Polaris som tvingat dig att köra deras skoter..?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Tråkigt att du gjorde illa dej, hoppas du får en snabb återhämtning och hinner njuta lite mer av säsongen

Har aldrig tidigare hört någon som gjort illa på det här sättet på fotstegen, kan du inte hålla balansen nästa gång? :blink1:
 

Anders F

Välkänd medlem
7 maj 2011
602
3
18
Luleå
Bara en tanke, det kan faktisk hända att man hamnar under skotern eller åtminstone får den på sidan och hamnar i kläm, dessa mycket vassa kanter kan då lätt skära upp ben, armar eller något än värre, värt att tänka på!!
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Aj satan, det är vassa kanter, hade det hänt i usa så skulle du bli miljonär från skadestånden
 

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Trist. Har funderat om någon kommer skada sig ordentligt på polaris fotsteg. Ser grymma ut men kanske (uppenbarligen) lite vassa...
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Kör alltid med knäskydd sen förra säsongen efter en oväntad luftfärd med knälandning på kanten av fotstegen...
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
ImageUploadedByTapatalk1359838465.616573.jpg detta hände mig idag. inte riktigt lika illa som ditt men blödde genom 2lager så skoterbyxorna är blodröda på knät!

Dom är riktigt jävla vassa !
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Tyvärr så är det ju på den här vägen man börjar köpa på sig skydd.
Har en knäskada sen 3 år tillbaks då jag landade med ena knäet på styret... Kryckor 4v och massa rehab.
Tyvärr så har jag problem än idag och blivit invaliditets förklarad. It sucks!
Så sen den dagen kör jag alltid med knäskydd och nu även skyddsjacka.

Krya på dig och hoppas det läker bra!
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Vart opererad idag och det var lite värre än väntat... Halva senan av under knäskålen samt ett jack i benet.
Blir liggandes på sjukhuset i 3 dagar minst på övervakning sen 10-12 veckor sjukskrivning.

Så ni som kör utan knäskydd.. tänk om å skaffa det. Händer så lätt en olycka :(
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Aj aj, lider med dig. Hoppas läkningen går bra för dig!
Ska själv införskaffa knäskydd, har tänkt det länge men det har aldrig blivit av.

Vart opererad idag och det var lite värre än väntat... Halva senan av under knäskålen samt ett jack i benet.
Blir liggandes på sjukhuset i 3 dagar minst på övervakning sen 10-12 veckor sjukskrivning.

Så ni som kör utan knäskydd.. tänk om å skaffa det. Händer så lätt en olycka :(