Pro Rmk fotsteg -13

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Mina knäskydd har ett plastskydd. Går nästan ända ner till skoskaftet och en bit upp på låret.
Allt du tar på dig är en vanesak. Känns riktigt naket att fara ut och köra utan skydd nu.
Har kört med mina Ledade Thorskydd nu i två år och varit helnöjda med dom. Men nu har jag börjat titta på knästöd då man har problem i ett knä. Dom ska klara av vridningar och avlasta knäet från stötar.
Men tyvärr är dom ju inte gratis! :/ men hellre några lappar fattigare än ett mer trasigt knä.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Utskriven från sjukhuset så nu kan man börja fundera på va fan man höll på med.
Kollade gopro klippet och det är ju helt löjligt hur sakta det gick. Fattar inte ens hur det ens fanns rörelseenergi nog för att göra så här stor skada.
Är detta de man kallar clean cutt?
CB7B32E3-036B-4438-914F-95E575CCF3C2.jpg
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
Nu skar ju jag mig inte som du men ja la nästan bara ner knät på skiten å så rev det sönder byxa å knä!! Behövs inte mkt när det är rakblad man pratar om. Hoppas allt gick bra å så får du satsa på nästa säsong! Antar denna är grusad ?!
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Dom är galet jävla dyra dom där.
Och såg en test på tuben och dom ratade själva skyddet över knäet. Skulle man få en kraftigare smäll så var risken att knäkoppen hoppade lös!?
Har man friska knän så behövs nog inte knästöd. Utan dom är väl mest till för dom som har problem.
Sen finns det billigare knästöd. Tex 661 och Evs. Nyss köpt mig ett par Evs vision och ska prova. Ska ge mer stöd än mina nuvarande Thor Force och även ha kvar riktigt skydd för knä samt ben.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Jag tejpar alltid knäskydden med eltejp.
Har kört samma metod i femton år utan problem, i mina ögon en utmärkt produkt-seg nog att inte gå av, ändå töjbar nog att flexa en aning vid behov.
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ajaj... Fotstegen är "grymma" :)
Givetvis knäskydd på...
Se till att ni har kängor som täcker det som inte knäskydden täcker, glömde mina Klim Adrenaline hemma och körde i mina vanliga vinterkängor som är lite lägre. Var visst en glipa mellan dom och Oneal-pumpgun knäskyddet som man lyckades hitta på, märkte att det var ett litet hål på understället när man kom in i stugan och tog av sig och att man blödde:

 

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Jag har gjort ett hål i mitt knä på dom nya fotstöden åxå. Dom är heltfantastiska å skulle inte modifirea dom det minsta.. Man vet ju vad man hoppar på innan olyckan sker så att säga.. väljer man att köra utan skydd så går det som det går.. "Nu ska blodet flyta!" som det snällt heter.. kör hårt!! men kör säkert...
 

Polartech

Välkänd medlem
3 jan 2013
114
0
6
Vart opererad idag och det var lite värre än väntat... Halva senan av under knäskålen samt ett jack i benet.
Blir liggandes på sjukhuset i 3 dagar minst på övervakning sen 10-12 veckor sjukskrivning.

Så ni som kör utan knäskydd.. tänk om å skaffa det. Händer så lätt en olycka :(
Ta dej en stänkare och krya på dej:)polaris rules
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Dom är heltfantastiska å skulle inte modifirea dom det minsta.....
Men den där plåtbiten typ tio sista centimetrarna som viker upp mot tunneln, när garantin går ut så vette fan inte om jag sätter kaprondellen där. Är ju enbart där det fastnar endel. Kan den göra så mycket för styvheten på tunneln?
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Ja man har insett att benet skulle se lite annorlunda ut utan skydden. Jag kör dock budget eftersom jag inte gillar känslan att köra i knäskydd av hårdplast, så kör med tjockvadderade knäskydd i kombination med fotbollsbenskydd x) Dock jävligt nöjd med den kombon hittills även om jag är fundersam på vad som skulle hända vid en riktig smäll...

ImageUploadedByTapatalk1363547519.558628.jpg
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ja man har insett att benet skulle se lite annorlunda ut utan skydden. Jag kör dock budget eftersom jag inte gillar känslan att köra i knäskydd av hårdplast, så kör med tjockvadderade knäskydd i kombination med fotbollsbenskydd x) Dock jävligt nöjd med den kombon hittills även om jag är fundersam på vad som skulle hända vid en riktig smäll...

Visa bifogad bild 17015

Ja, fan vad man sliter brallor. Ingen ide att köpa några dyra med dessa fotsteg.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Ja pro rmk fotstegen sliter byxor det kan man säga. Blir dyrt i längden :(

Nu påbörjar man rehab idag. Första gången på 6 veckor? jag kommer få böjja på benet. Ska bli en fröjd :)
 
A

AssaultRMK

Hur är MY-13/Burandt stegen när det gäller fotfäste?

Har ett par Burandt steg liggandes i garaget sedan några veckor tillbaka. Tänkte mest köpa dem bara för att det kan vara "bra att ha".

Tycker att det är fruktansvärt irriterande med min -12as Assault RMK att jag vid nerlägg har så dåligt fot fäste på innersidan att foten glider bakåt av snön som trycker på vilket resulterar i att man tappar balansen eller i västa fall också faller av..
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Grymt fäste är det, men jag tycker dom samlar snö vid bakre boggieinfästningen. Skulle vilja kapa bort plåtbiten som sitter där, men då ryker väl nån garanti..
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Tänkte jag skulle bumpa tråden som en liten påminnelse till folk att knäskydd = bra.
Annars blir det som jag som nu endast "kan" skråköra åt höger pga svakkande bensvaghet i v.ben

Ha en trevlig säsong nu folket och kör med förstånd och säkerhet som prioritet! :ciao:
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Men den där plåtbiten typ tio sista centimetrarna som viker upp mot tunneln, när garantin går ut så vette fan inte om jag sätter kaprondellen där. Är ju enbart där det fastnar endel. Kan den göra så mycket för styvheten på tunneln?

Polaren kapade bort sista biten. Och nu i påskas så vek sig tunneln neråt. Syntes inte speciellt mycket men man såg hur tunnelförstärkningen och tunneln åkt isär.
Så jag kommer aldrig att kapa bort den där sista biten.


Sent from my iPhone using Tapatalk