Misshandlad av skoteråkare

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Det är den ena sidan av historien...
Fingrar mot hjälmen med intention att avlägsna den från mitt huvud utan min vilja skulle jag tolka som ett hotfullt närmande, vilket gubben ju erkänt i artikeln. Undra hur händelseutvecklingen vid det skedet egentligen såg ut.
Gubben passar dock in på min fördomsprofil för en grumpy old man, så tillsägelsen han utdelade kan jag tro var under allt annat än lugna former - redan från början av mötet.

Näh, givetvis ska man hålla sig ifrån skidspår.
Ja, det är fel att slåss.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Jadu K-Len, mer Våld löser ju allt, det vet väl alla?!

skickat med brevduva - min HTC med Tapatalk är inte pålitlig nog
 
J

Jona$

Brann själv av på en såkallad självutnämnd "polis" som slog av skotern min, slet åt mig "karln" och gav han allt man känt under veckan. En stumm liten man stod kvar och vi åkte vidare.

Kan påpeka det var på godkänd mark för skoteråkning och vi stod still när han skulle passera, detta visa vara en skoterutbildare väl känd som en som ska peta i allt han inte har att göra med.

Kontentan av detta är att jag är med på Jbo, tror inte riktigt det gick till så, finns 2 sidor av myntet å denna karl tror jag vill svarta skoterfolket bara!
 

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
128
0
6
Vilhelmina
Dumjävlar finns i alla kategorier o områden...o ibland träffas 2 o då blir det såhär...tror inte gubben va så lugn som tidigare sagt o så länge man bara får "skäll" så finns inget behov av våld heller.
 

jbo

Medlem
18 maj 2009
38
0
6
Sala
Klart att det finns två versioner av det hela.
Skoterföraren kanske behövde värja sig från gubbens utfall men jag kan ju personligen tycka
att det hade räckt med en smäll.
Hur som helst så är det inget kul att läsa om och vi lär ju knappast bli populärare bland skidåkarna.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Det som är trist är väl just artikelns vinkling "Misshandlad av SKOTERFÖRARE". Och att det trycks väldigt mkt på att det är just en skoterförare som misshandlat och gjort något illa. Dessa skoterförare, bara förstör och misshandlar folk.
Nä, mkt snack om att man inte ska kategorisera folk, menn är det kommer till skoterförare så verkar allt vara samma pack.

Sen är det såklart helt stört att han ska behöva bli misshandlad. Att folk äldre än 5år fortfarnade löser saker genom att slåss gör ju bara att man skämms.

Hoppas nu att Inge Mörk kan få en ljus framtid... Höhö.
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Såg denna artikel när jag satt och slösurfade lite på jobbet.
Det är ju ingen vidare bra publicitet för oss seriösa skoteråkare.

http://www.dt.se/brottsplats/1.5581546-misshandlad-av-skoterakare
Vad gäller dålig publicitet:

Att bråkstaken ifråga är en korkboll som är och kör på fel ställe och vid tillsägelse blir våldsam är på ALLA sätt fel och korkat. Jag tror ingen, inte ens dottern (med tanke på vad hon skriver på Facebook enligt artikeln), drar paralleller till "alla" skoteråkare och därmed ger "oss" dålig PR.

Däremot kommentarsfältet där och många svar i denna tråd. Det ger skoteråkare dålig PR. Ett av Sveriges sannolikt största och mest välbesökta forum och användarna i somliga fall försvarar en misshandel av en 65-åring som arbetar ideellt med skidspår.

Spelar ingen roll hur mkt han "blossade" upp, någon grov misshandel förtjänade han icket. Det gör ingen.
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Jadu... Är skoterförare och har själv skrikit halsen hes på skoteråkare som vid upprepade tillfällen kör på fel ställen. Hoppas ju innerligt att artikeln är riktad och att föraren kliver fram och tar konsekvenserna och speglar sin sida. Men två uppenbara fel finns:
-Åkt på fel plats
-Misshandeln

Anser att man som skoterförare bör kliva fram om han/hon kände sig utsatt. Tror inte det dock eftersom denne inte klivit fram redan.

Hoppas verkligen att Inge och alla andra förstår att det finns skoterfolk som inte avsiktligt ställer till med oreda också :)

skickat via tapatalk från S3an
 

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Tycke du inte gubben fått tillräckligt med stryk redan?........:D skoja såklart!
HAHAHA!! Du gjorde min dag!!:bigsmile:

Tycker absolut inte att det var kul att gubben fått stryk. Så missförstå mej inte här, tycker detta är fördjävligt alltså :mad2:
 

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
57
Täfteå, Umeå
Varför tog inte herren regnr istället för att slita av hjälmen ?

Som privatperson får du inte ens röra en annan person i annan fäll än att skydda sig själv eller tredje person.
Jag är tveksam om du ens får stoppa trafik. Möjligen för att förhindra olycka.

Men självklart fullständigt vidrigt och lagbrott att misshandla.
Hade han låtit bli det hade herren kunnat åka dit för ofredande istället. Men det kanske han gör ändå om killen kliver fram och gör en motanmälan.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Vad är det som säger att gubben måste gjort mer än det han faktiskt gjorde???
Finns folk som misshandlar andra för att dom får en knuff i kön eller nån tränger sig i trafiken.

Så länge som skoterföraren inte kliver fram och berättar sin egen historia (vilket han lär vara för feg för) så får man ju utgå ifrån gubbens historia. Att sen helt utan å veta hur denna gubbe är anta att han provocerat fan ur skoteråkaren?
Förstår inte att folk överlag har så oerhörd glädje i att tjaffsa med andra?
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Spelar ingen roll hur mkt han "blossade" upp, någon grov misshandel förtjänade han icket. Det gör ingen.
Nu ska vi inte dra alla över samma kam,om än inte gubben förtjänade det så finns det många i samhället som gör det! :)
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Nu ska vi inte dra alla över samma kam,om än inte gubben förtjänade det så finns det många i samhället som gör det! :)
Ptjaaa. De enda som har laga rätt att utöva våld (nödvärd borträknat) är väl i princip polis. Tveksam att det var en polis som angrep mannen.

Sen kan man ju ha åsikter om det mesta och de flesta. Men jag vidhåller att: Nej, ingen bör bli misshandlad.

Tycker det är besynnerligt hur folk mellan raderna eller rakt ut försöker nysta fram att det nånstans minsann skulle varit berättigat av skoterföraren - som så lägligt INTE står att finna. Det säger ju en del, det med.
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Ptjaaa. De enda som har laga rätt att utöva våld (nödvärd borträknat) är väl i princip polis. Tveksam att det var en polis som angrep mannen.

Sen kan man ju ha åsikter om det mesta och de flesta. Men jag vidhåller att: Nej, ingen bör bli misshandlad.

Tycker det är besynnerligt hur folk mellan raderna eller rakt ut försöker nysta fram att det nånstans minsann skulle varit berättigat av skoterföraren - som så lägligt INTE står att finna. Det säger ju en del, det med.
JAG försvarar då inte föraren om det är det du försöker säga!

Jag menar bara att vissa i samhället har gjort såna vidriga brott att dom förtjänar en rejäl omgång,om än det inte löser något så skulle det kännas bättre.
Läser man tex om gruppvåldtäkter så blir man en aning mordisk,sen ska jag inte ta upp alla som gör barn illa :mad2: