HJÄLP!!! Min pro rmk 800 med silber turbo startar ej.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Nu har jag testkört med lite nya inställningar, går mycket bättre (läs rulle när man vill) och har bara haft ett tiotal DET på hela dagen.
Dock så går den tunnt (18 till streck) på wot vilket är dåligt då den ligger på 7 på G och är Maxad på R och på GB.
Har fått hjälp nu av en klippa med en ny mapp där dessa är mer tilltagna och div instruktioner om hur man går tillväga med detta.
Ska försöka ladda in detta i morgon då jag har byggt en kontakt och laddat batteri samt dragit hem programvara
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Fortsätter med micklet, nya mappen var nog för snålt tilltagen är jag rädd,
Jag ligger bra på tomgång, Cruise och high Cruise , men vid stabbing eller wot så får jag DET. Någon som har nån teori?
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Ööh.. Jaha.. Om bränslet är bra så borde den ju inte spika? Med vad kan den DETa på förutom knacksensorn?
En väldigt dum idé. Men om du ligger bra till på bränslet och inte riskerar nån härdsmälta.
Skulle man kunna skruva bort knacksensorn och prova köra utan den? Alltså ha den inkopplad med inte skruvad i motorn.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Ööh.. Jaha.. Om bränslet är bra så borde den ju inte spika? Med vad kan den DETa på förutom knacksensorn?
En väldigt dum idé. Men om du ligger bra till på bränslet och inte riskerar nån härdsmälta.
Skulle man kunna skruva bort knacksensorn och prova köra utan den? Alltså ha den inkopplad med inte skruvad i motorn.
Det stora problemet är ju att på WOT så ligger jag på 16.5 till 17, där ligg jag inte bra alls, man ska hålla typ 12 där i AFR. Så soppan verkar inte räcka trots ny mapp, men den är ju på väg åt rätt håll iaf då den låg på 17 till --- förut på WOT

Jag ska släppa lite på sensorn imorgon, alltså dra den med mindre moment. Vågar inte ta bort den helt.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Kan du inte bara gå in och feta på mappen där den går magert?
Antingen de eller sänka laddet eller slutligen sänka kompf/ändra förbräningsrummen.
Menar så många finesser finns det väl ändå inte på ett järnspett..?
För nog borde väl bränslepumpen orka med? Bränsletrycksregulatorn?
 

Myzkoo

Välkänd medlem
3 sept 2012
484
6
16
Örnsköldsvik
Tänkte också på bränsletrycksregulatorn. Kan den på nått vis vara mappad mot en progressiv btr å du står där med en linjär btr?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Låter nästan som du har kopplat något fel så inte kalleankaboxen läser av laddtryck. För det är inga problem att sura ner den på fullgas om det funkar.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Kan du inte bara gå in och feta på mappen där den går magert?
Antingen de eller sänka laddet eller slutligen sänka kompf/ändra förbräningsrummen.
Menar så många finesser finns det väl ändå inte på ett järnspett..?
För nog borde väl bränslepumpen orka med? Bränsletrycksregulatorn?
Jag kan inte editera mappen. Den är utmaxad på soppan på justeringarna.
Den är kompsänkt.