HJÄLP!!! Min pro rmk 800 med silber turbo startar ej.

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Låter nästan som du har kopplat något fel så inte kalleankaboxen läser av laddtryck. För det är inga problem att sura ner den på fullgas om det funkar.
Jag fattar verkligen hur isf, jag har fan tagit isär allt å satt ihop det om å om igen
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Men jaha, nu ni forumpojkar, nu har jag och Jonte (Skotertoken) fått ordning på min skoter (härefter omnämnd som äcklet), nu har grejerna plockats av och monterats igen, och helt plötsligt verkar äcklet funka som det ska. Går dock lite fett på idle 13 Cruise 12.5-13 och WOT 10.5-11 i AFR. Skulle behöva leana ur den lite till men denna mappen är bottnad, blir till att dra in en ny till helgen, men iaf, 10 psi i laddtryck , stänkan har lossnat av all rulleåkning och skidorna är sålda och äcklet är lika glad ändå trots att han hinkar en mängd soppa som motsvarar Zimbabwes BNP på en fullgas repa.

Med risk för att ta ut segern i förskott så skulle jag vilja tacka er som hjälpt mig och verkligen försökt hitta lösningar. TACK!
Ett extra stort tack med en innestående grogg reserverar jag till Jonte och Justin för all hjälp med mappar, tuning och uppmuntrande samtal. TACK SOM FAN!!
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Har tyst följt tråden med spänning. Grattis!

Som någon skrev nu vill vi se filmer (utan musik, med turbo pysch, pysch) ;)
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Var kul att jag kunde hjälpa! Skickar dig en magrare map nu, så får du testa. :)
Ja det tycker jag med, hade aldrig tagit mig hit utan din hjälp!
Gott, ja dunkar i mappen på torsdag kväll å väcker grannarna med ett turbovrååål på fredag morgon :)
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Men jaha, nu ni forumpojkar, nu har jag och Jonte (Skotertoken) fått ordning på min skoter (härefter omnämnd som äcklet), nu har grejerna plockats av och monterats igen, och helt plötsligt verkar äcklet funka som det ska. Går dock lite fett på idle 13 Cruise 12.5-13 och WOT 10.5-11 i AFR. Skulle behöva leana ur den lite till men denna mappen är bottnad, blir till att dra in en ny till helgen, men iaf, 10 psi i laddtryck , stänkan har lossnat av all rulleåkning och skidorna är sålda och äcklet är lika glad ändå trots att han hinkar en mängd soppa som motsvarar Zimbabwes BNP på en fullgas repa.

Med risk för att ta ut segern i förskott så skulle jag vilja tacka er som hjälpt mig och verkligen försökt hitta lösningar. TACK!
Ett extra stort tack med en innestående grogg reserverar jag till Jonte och Justin för all hjälp med mappar, tuning och uppmuntrande samtal. TACK SOM FAN!!
man får gratulera till en fungerande ,maskin!! :)

å just ja film vill vi se!! så man får upp egget tills på freda då jag påbörjar min turbokonvertering. :)
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
man får gratulera till en fungerande ,maskin!! :)

å just ja film vill vi se!! så man får upp egget tills på freda då jag påbörjar min turbokonvertering. :)
Det blir svårt, är borta på jobb nu, med lite tur så kanske det blir en skvätt på lördag, men tidigast då
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Nyuppkommen fråga: om man ökar effekten i maskinen, bör man då dona med nå extra motorstöd/fästen??
Isf har ni några tips?
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
För 9/10 behövs det inte, men det som har inträffat på några maskiner är vä främmre bult går av. men det har mer att göra med körstil än effekt. Har hänt på riktigt många Rush 600 bla.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
För 9/10 behövs det inte, men det som har inträffat på några maskiner är vä främmre bult går av. men det har mer att göra med körstil än effekt. Har hänt på riktigt många Rush 600 bla.
Okey, man blev ju lite fundersam när skotern förvandlades från en mt5:à till en ninja sådär tjillevipp
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Det funka alldeles ypperligt tycker jag, men ja lägre trixa fram nå bättre i variatorn, har nyss klickat hem nya fjädrar
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Fast ja har sett på internätet att enkel rekommenderar uppdrevning... Men det kan jag inte uttala mig om