Lynx Rave 800 -01 insugsgummi bekymmer.

_Jolle

Aktiv medlem
14 sept 2004
96
0
6
37
Skelleftehamn
www.teamfurious.se
Insugsgummit sitter ihop med reedkorgen på lynx 800or, någon som vet hur man kan lösa det? kapa isär? Känner mig inte det minsta sugen att på att köpa nya insugsgummin för 1300kr/st då man redan håller på att renovera motorn för strax över 8000kr och är arbetslös.
utan det får bli V-Force3or eller V-Force RAD valves till sommarn så man kan köpa normala gummin.

Eller någon kanske har erfarenhet av att laga insugsgummit? den drar inte tjuvluft men det finns en hel del sprickor och annat otäckt som med tiden kan hota mina fina kolvar.

Snabba svar tack.
 

EroC

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
Det är svindyrt att köpa nya orginalinsugsgummin.. kostar minst 1300 per styck som du säger. Har nybytt det på min Mxz 700 nu och de hade problem på alla modellerna kring 99-02. Men vforce 3 kostar betydligt mer de kostar ca 3500-4500 för ett par vforce.. men köp nya orginal om du inte hittar några beggade vforce.
 

_Jolle

Aktiv medlem
14 sept 2004
96
0
6
37
Skelleftehamn
www.teamfurious.se
Jo det är ju det, men jag har kikat lite närmare på gummit nu, funderar om jag ska dela. ska bara ta reda på om 593ans "bultmönster" stämmer överäns med min korg.
Jo V-force 3 är fasligt dyrt, dock är RAD valves ganska billigt och ska tydligen ge mera kräm. Så sådanna åker på i sommar så man slipper bryta ihop så fort man ser sprickbildningar i gummit hehe :)