Nödstopp på pro ride

Frekkko

Välkänd medlem
4 mar 2013
182
0
6
Gällivare
Bläddrade runt på Google och såg något som hette "Gunnar killer" eller nått sånt, är inte riktigt säker. Men de var nån liten dosa man monterade fast på styret och från den så gick nödstopp linan.
Någon som har någon erfarenhet av den och kan säga om den funkar bra och om den är lätt att montera osv.
Saknar verkligen en nödstopp lina.
 

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Gå in till närmsta ÅF och beställ en nödstopp då? köper du Polaris original så är det ju plug and play, färdiga kontakter bara trycka ihop dom så är det klart.
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Är den bättre än en "vanlig"? På vilket sätt Isåfall? Alltid kört med brps vanliga, rev 440, st 600 varianten. Tycker den funkar klockrent
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Det var en nödstopp som heter Pro Design som det rapporterats problem med.
Alltså ingen av dom det länkats till i denna tråd.
 

Dyngral

Välkänd medlem
17 sept 2009
570
2
18
Luleå
Någon som har erfarenhet hur sådan fungerar?

Är det "Plug-and-play" på samma sätt som att montera en Polaris original nödstopp?

Angående montering, sker sådan på styret eller vars drar man fast den?
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Gällande Gunnar, är det plug n play på alla Polaris senaste årsmodeller eller gäller det bara Pro chassiet?
 

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Fick hem en nödstopp (utan kontakt) igår och skulle montera den. Hittade två kontakter som inte anvädes i "påsen" nedanför styret. Är lite osäker på vilken av kontakterna jag ska använda. Käns lite drygt att elda upp nånting för att man valde fel. ;)

Det är en vit tvåpolig kontakt med en gul och en brun kabel till och en svart två polig kontakt med två helsvarta kablar till ena stiftet och två svart/blåa kablar till andra stiftet. Min gissning är den svarta kontakten men jag är som sakt inte 100% säker. Så någon kanske vet?

Skoter det gäller är en -13 pro rmk.