SLP Pipa utan Power Commander på en Assault -09?!

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Okej, ja men tack för alla svar!

Ska plocka bort pipan idag och se hur stor skillnad det blir.
Annars får jah hitta på någon bra lösning på detta! :)
 

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Oh, the irony. Min Assault skar idag :( Behöver inte vara pga SLP-pipan men kändes dumt när man suttit här å skrivit att den går så bra :p
 

halle92

Välkänd medlem
21 aug 2012
480
1
16
Didde: är det första gången den nöp eller vart de efter motorbyte/uppdatering?
För den jag har vart de tok med också när förra ägaren hade den pga av polaris satt i fel mapp, men nu är det rätt grejer. Borde va nån mapp som är lite påfetad, sen kör jag med originalpipa har gått 200 mil och går fint!
 

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Didde: är det första gången den nöp eller vart de efter motorbyte/uppdatering?
För den jag har vart de tok med också när förra ägaren hade den pga av polaris satt i fel mapp, men nu är det rätt grejer. Borde va nån mapp som är lite påfetad, sen kör jag med originalpipa har gått 200 mil och går fint!
Köpte min i höstas å vad jag vet har den inte skurit förut. Min blev mappad av xyz i Sundsvall höst 2011 med den mappen dom tyckte var bäst med det godiset som sitter på. Vet inte exakt vilken map de e. Men min e uppdaterad med topp å kolvar å allt va det var vid 90 mil (Barnsjukdomarna).

Det blir nog till att renovera å köpa en PC5:a med SLP's map för att va på den säkra sidan. Sen sälja den i höst å köpa en Polaris med PRO-chassiet :)
 

halle92

Välkänd medlem
21 aug 2012
480
1
16
Kanske berodde på pipan då kanske, verkar ju vara en del som får problem när dom sätter i pipor m.m
Verkar vara säkrats att köra original
 

Didde

Välkänd medlem
28 sept 2008
316
1
16
32
Sveg
Kanske berodde på pipan då kanske, verkar ju vara en del som får problem när dom sätter i pipor m.m
Verkar vara säkrats att köra original
Tror inte de beror på pipan. Vad jag förstår så bränner man kolvarna av SLP-pipan. Min nöp pga dålig kylning skulle jag tro. De va rätt hårt på sjön.
 

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Hej igen!

Kul att det diskuteras lite!

Jag har fortfarande samma problem även om jag tar bort pipan, så känns inte som att det var det som var problemet för min del heller...
Börjar bli lite less. :/