STD vs PRO RMK?

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Jaha krille modifieringen av skidgummi( polaris skidgummi är universums dåligaste) hur? Mr j sa att du fixat på hans. Tänkte byta skidor och allt men du hade fixat.
Köp C&A gummin til RMK fräs/karva bort stödkanterna för org. Gummit men lämna en förhöjning på ca:2mm i framkant, fyll perforeringen med pu/lim och tät. Lägg på en plåt som täcker perforeringen montera gummi och skida, klart...
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Vad kör ni med för dayco remmar ?
har själv kört på AC remmar och upplever dom slirar mindre å håller bättre men inte bra. (048 remmen)
73/57 helixen tycker jag inte funkar riktigt som jag vill men jag har ju annan utväxling än dig.
å kör man std sek så måste man ha hårdare fjäder .....
Dayco ultimax xs siffrorna kan jag inte.. Men alla som säljer duells prylar kan ta hem den..
Inte heller nöjd med sekundären annat än att den nu inte tar någon rem alls..... Jobbar vidare...
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
Köp C&A gummin til RMK fräs/karva bort stödkanterna för org. Gummit men lämna en förhöjning på ca:2mm i framkant, fyll perforeringen med pu/lim och tät. Lägg på en plåt som täcker perforeringen montera gummi och skida, klart...
Jag tog bara bort kanterna och dit med C&A gummin, funkat bra hittils. Funderar dock på att fylla hålet som du beskrev, är ju vattensamlingen där som fryser och förstör för gummit.

Övrigt Krille du har ingen input på 155" vs 163"? Kan ju mer än gärna pm:a mig isf.. Mvh
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Dayco ultimax xs siffrorna kan jag inte.. Men alla som säljer duells prylar kan ta hem den..
Inte heller nöjd med sekundären annat än att den nu inte tar någon rem alls..... Jobbar vidare...
Den funkar mycket bättre än original för min kompis.
På min -12 Pro höll den 1 mil innan den började fransa.
Men då hör det till saken att det var något fel på min maskin.. :)
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Har också velat fram och tillbaks vad jag ska ha för skoter nästa år,
blir det polaris så lutar det ju mot en STD RMK, dämparbyte är väl ett måste då.

Här i Finland får vi då använda snowchecken (1000 euro) till antigen dra av priset, massa olika tillbehör eller ett dämparpaket (gäller RMK och indymodellerna), WE piggyback. Då är min fråga är dom värda det och är det bra dämpare.

Lönar det sig att använda pengarna till tillbehör/ dra av på priset och kanske köpa nå andra dämpare, så man inte lagt 1000 euro på marginellt bättre än dom som redan sitter på, ni förstår vad jag menar.
 
Last edited:

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Har också velat fram och tillbaks vad jag ska ha för skoter nästa år,
blir det polaris så lutar det ju mot en STD RMK, dämparbyte är väl ett måste då.

Här i Finland får vi då använda snowchecken (1000 euro) till antigen dra av priset, massa olika tillbehör eller ett dämparpaket (gäller RMK och indymodellerna), WE piggyback. Då är min fråga är dom värda det och är det bra dämpare.

Lönar det sig att använda pengarna till tillbehör/ dra av på priset och kanske köpa nå andra dämpare, så man inte lagt 1000 euro på marginellt bättre än dom som redan sitter på, ni förstår vad jag menar.
Vet du vad för rent pris i euro man får på en 2014 163"pro?förra året fick jag ett förslag på 13000euro,men jag kollade inte med flera handlare.
 

Slednecker

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
Norra Dalarna
Slog slag i saken och det blir att byta in min Assault -13 mot en STD RMK.
36" framvagn med Engans-dämpare finns redan, frågan är vad för dämpare man ska stoppa i boggien?
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Har också velat fram och tillbaks vad jag ska ha för skoter nästa år,
blir det polaris så lutar det ju mot en STD RMK, dämparbyte är väl ett måste då.

Här i Finland får vi då använda snowchecken (1000 euro) till antigen dra av priset, massa olika tillbehör eller ett dämparpaket (gäller RMK och indymodellerna), WE piggyback. Då är min fråga är dom värda det och är det bra dämpare.

Lönar det sig att använda pengarna till tillbehör/ dra av på priset och kanske köpa nå andra dämpare, så man inte lagt 1000 euro på marginellt bättre än dom som redan sitter på, ni förstår vad jag menar.
We piggysarna som levererades i finland inår var assault dämpare.. polarn har satt i org. I väntan på andra dämpare. Dom blir för långa så hela maskin blir bökig...
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Joo.. polarn som äger 2proon kommer då inte köpa en till...
Idag drog andra ruin your day belt, just som vi kom fram till körningen.. ska inte skylla helt på maskin men förra helgen rök framaxeln.. åsså nu med assault axel installerad så drog alltså QDn...
Är så jävla nöjd att jag lydde hans råd att köpa en std då jag övergav XMn....
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Joo.. polarn som äger 2proon kommer då inte köpa en till...
Idag drog andra ruin your day belt, just som vi kom fram till körningen.. ska inte skylla helt på maskin men förra helgen rök framaxeln.. åsså nu med assault axel installerad så drog alltså QDn...
Är så jävla nöjd att jag lydde hans råd att köpa en std då jag övergav XMn....
Du menar att drivaxeln hade gått sönder veckan före? Hade han uppdateringen gjord på den?
Sen för det tredje, har man haft en dålig drivaxel så (förmodar?) att tappen har vobblat, så är det inte så konstigt om QD:n tagit skada av vobblet. Dåligt av verkstaden att inte bytt allt när dom bytte drivaxel.
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
We piggysarna som levererades i finland inår var assault dämpare.. polarn har satt i org. I väntan på andra dämpare. Dom blir för långa så hela maskin blir bökig...
Jaha på det sättet, tack för infon. Isåfall blir det att kanske att använda snowchecken till att plocka på nåt smått och dra av resten på priset, sen köpa nå andra dämpare.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Dra av på priset,sätt dit foxare,samt byt styret(tycker känslan på std.rmk styret är en stor nackdel?
 

sledman

Välkänd medlem
19 sept 2004
309
1
18
Ni som bytt styre, flyttade ni över hela klumpen med knappar som sitter på original styret eller finns det någon annan lösning?
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Ni som bytt styre, flyttade ni över hela klumpen med knappar som sitter på original styret eller finns det någon annan lösning?
Det är ju det som käns som ett problem,antar man enklast flyttar över klumpen?börja byta ut knappar/el,till å ha dom monterat som pro modellen,blir nog jobbigt?
 

Limit

Ny medlem
1 okt 2011
2
0
1
Det är inga problem att byta ut till knappar där nere och PRO-bromshandtag.
Jag gjorde det på min std-rmk.