Lynx Rave Re 600 -08 ?

_pettson_

Aktiv medlem
15 apr 2013
85
0
6
Siknäs
Lynx Rave Re 600 -08 ?
Tja!
Är sugen på en ny skoter och intresset har fastnat på en Lynx Rave Re 600 -08

Är dom driftsäkra?
Har dom några kända problem?
Tar dom mycket bränsle?
Går de att dra ett skidres med dom?
Hur går dom i pudersnö?

Maskinen jag har fastnat för har gått 480 mil och den har ny 44:as matta och motorn är genomgången med nyfettad vev och nya kolvar. Låter detta rimligt?

Är tacksam om ni kan berätta vad ni kan om skotern! :)
 

tgstorm

Aktiv medlem
23 jan 2013
96
0
6
58
Boden
Tjena! Har en Rave 600 RE-07. Går hur bra som helst på både leden och i lössnö.
Har också en ny 44 kamms matta på den. Enligt de jag pratat med så är det en av de finaste maskinerna lynx har tagit fram. Drar ca 2-2, 5liter/mil lite beroende på hur man gasar.
Jag har inga problem att få skidres på den. För att vara en 600 så är den otroligt pigg.
Visserligen är min nerdrevad 2 kugg. Vad jag vet så är det väl inga kända fel.
Suverän fjädring sväljer i stort sett allting. Med andra ord en gedigen och bra skoter.
Lycka till mvh Thomas.
 

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
Tjena! Har en Rave 600 RE-07. Går hur bra som helst på både leden och i lössnö.
Har också en ny 44 kamms matta på den. Enligt de jag pratat med så är det en av de finaste maskinerna lynx har tagit fram. Drar ca 2-2, 5liter/mil lite beroende på hur man gasar.
Jag har inga problem att få skidres på den. För att vara en 600 så är den otroligt pigg.
Visserligen är min nerdrevad 2 kugg. Vad jag vet så är det väl inga kända fel.
Suverän fjädring sväljer i stort sett allting. Med andra ord en gedigen och bra skoter.
Lycka till mvh Thomas.
2-2,5L? Det måste vara vid enkom ledkörning för kör man i puder och leker är det svårt att hålla sig under 3-4L milen har två kompisar som kör lynx 600:er och ingen av dom håller sig under åtminstone 3,5L milen när man kör i puder den ena kör en rave re 600 -07 och den andra kör en rave 600 rs -09. Själv så kör jag en rave re 800 -08 och den ligger mellan 4-5L milen i puder
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Du har ju HO och sdi, HO'n drar lite mer bränsle, men ca 3l/milen för Sdi'n får du räkna med:)
Skidres är inga problem, snarare tvärtom pga pps boggien.
 

tgstorm

Aktiv medlem
23 jan 2013
96
0
6
58
Boden
Hallå! Ja ni har nog rätt den drar ju lite mer än 2.5L som jag skrev tidigare.
Kör man i puder blir det till att gasa lite mera får nog lägga på ca 1L till.
Om man ska ha kul så går det åt bränsle.
Touringskotrar och framförallt fyrtaktare drar betydligt mindre, men hur roliga är dom. Inge roliga alls. Köp skotern och du kommer att bli nöjd, det kan jag garantera. Thomas.