Polaris 600rr -08 problem!!

ERI

Medlem
30 mar 2010
6
0
1
Frösön
Hjälp!

Jag har precis köpt en Polaris 600rr som vägrar att starta. När jag köpte den så startade den och gick men när jag kom hem till stugan så skulle jag dra i snöret och köra av släpvagnen och då var det stumt. Jag lättade på tändstiften och kikade ner och den var fylld med bensin. Så jag skruvade av grenröret och det bara rann ut bensin, så jag tömde hela motorn på bensin genom att dra i snöret så det flög ut från både toppen och cylindrarna.

När den var tom och hade stått ett tag så gick jag och vred på bensinkranen och drog några gånger och så vips så startade den igen och gick som vanligt.

Så min fråga är, vad kan det vara för något fel? hjälp :confused:
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Du har förgasarproblem mest troligt.

Plocka loss dem och gör en grundlig undersökning av nålventiler osv.
Kolla hur dina reeds ser ut också.
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
O-ringarna under flottör bryggan, eller skit i nålventilen/rna. Mest troligt är O-Ringarna.
 

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Hur gick det hittade du på vad som orsakade felet? Har samma fel på min nämligen ...
 

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Min gamla rr hade också detta problem, Men man kan lösa detta enkelt genom att stänga av bränslekranen när man transporterar dom på släp, det är nämligen så att nålventilen ligger och vibrerar så att det rinner in bensin i vevhuset.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
står till och med i instruktionsboken att man ska stänga kranen för att den kan börja flöda om man tar den på släp. dock har jag aldrig haft detta problem och jag stänger aldrig av kranen så kan ju vara ide att rengöra gasarna ändå
 

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Joo nog vet jag att man ska stänga kranen om man har skotern på släp men min dränker sig själv i soppa bara den står. Har haft isär förknasarn två gånger, får väl riva isär dom igen
 

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Kan det vara så att flotören sjunker även när det är bränsle i förgasaren så att det står och rinner?
 

david_tomten

Välkänd medlem
21 sept 2012
112
0
6
luleå
har samma problem på min.. men har ingen bensinkran, ställde skotern i en uppförsbacke i slutet på förra säsongen.
var sitter bensinkranen på eran skoter? måste kanske montera en