Lynx Boondocker 800 SPI

Gramsen

Aktiv medlem
25 feb 2013
92
1
8
Ovanåker
Hej!!
Undrar om det är nån som har SPI pipa och v-kit? Om det blir nå skillnad som är värt pengen...Har tittat på grejer från oktan. Det skulle va bra med lite tips från er som har provat.:confused:
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Variatorkit är ett måste på boondocker. Otroligt seg original.
Pipan ger en annan karaktär och lite rappare. Men generellt så är alla brp originalpipor bra.
Kör själv med pipa och gillar den.
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Jag hade diablo kit från knr racing på min Bd -11 och tyckte det funkade mkt bra både med och utan rör.
11an verkar dock vara den årsmodell som gillar röret bäst, min gick som tusan med dom grejorna medans andra haft lite jobbigt med att motorn "safear" och ställer ner sig ( vilket iof även std maskin gör när det plågas hårt = tappar varv).
 

Gramsen

Aktiv medlem
25 feb 2013
92
1
8
Ovanåker
Sv: Re: Lynx Boondocker 800 SPI

Har kollat runt lite ang v-kit på olika forum..Diablo kittet har fått bra cred. Är det nån annan som kör på nå annat? Macke 78! Är det ett kit för boondocker? Har åkt Arctic 800 HO där finns ett starkt register från början. Har testat både freeride och boondocker. Tyckte att Doo kändes klart vassare. Bägge va 12 er.
Så va har ni för idéer?
 
Last edited:

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jag har eventuellt ett diablo kitt till salu. kör team tied nu. Och det fungerar sjukt bra.
Tror man kommer långt med original sekundären bara man vet vad man ska stoppa i den så teamtied är lite överkurs. Men vill man ha det värsta med flytande sekundär är det inget annat att fundera på =)

Monterade pipa på min Freeride 12 och tyckte inte just den gav något så jag tog av den igen men när fjädrarna i någon av variatorerna började ge sej så den började tappa rejält med varv så monterade jag pipan igen och då höll den varven så lite gör den nog allt.
Jag har även kört en bromsning med pipan som inte visade glädjande besked...