Ranger 49 600 e-tec misständer

Ranger49

Medlem
2 jul 2013
12
0
1
Örnsköldsvik
Tja
Har en lynx ranger 49 600 e-tec -13 som misständer väldigt ofta. Det började vid 50 mil den har nu gått 230mil. Har haft skoter på verkstad ca 40dagar dom har provat det mesta så som spridare, bränslepump mm. Utan framgång. Fick efter säsongens slut höra att det var variator rampen som var fel, den skulle fräsas om så att motor inte varvade ut så fort.
Min fråga är då kan det vara rampen ellerär det något annat?
och vad kan ha tagit skada av att den har misstänt
Sista svängen jag tog efter påsk så körde jag ca 600m och då misstände den 10ggr
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Vad händer om tändstiften inte sitter exakt riktigt? Blir det misständningar då?
Kanske någon som varit och dragit stiften lite extra när du hade den på 50-milaservice....
 

Ranger49

Medlem
2 jul 2013
12
0
1
Örnsköldsvik
var in med den efter servicen och då sa dom att stiften var fel monterade men det blev Inge bättre. Den började misstände vid 50miloch var inne på servic vid 65mil sedan har det bara blivit sämre tycker jag
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Kompisens fyrnia gör/gjorde samma sak. Efter 20 mil brände den en tändspole men fortsatte missa. Tipsade han att köra 98 oktan och det blev bättre tyckte han men kan vara inbillning. Sen blev det sommar så mer test har inte hunnits med.
 

Ranger49

Medlem
2 jul 2013
12
0
1
Örnsköldsvik
Har bytt bägge tändspolarna ingen skillnad. Har även kört ett par tankar på 98 men jag märkte ingen skillnad har även använt bränsle stabilisera och så har jag tankat på olika macka i fall det skulle vara dålig sopa
 

Ranger49

Medlem
2 jul 2013
12
0
1
Örnsköldsvik
Vet inte hur stiften ser ut. Vill inte vara där och peta.
Det jag vet är att det ska vara något skydd som går in och klipper tändningen då motor varvar ut för fort. vad som jag är mest intreserad av är vad som kan gå sönder i motorn då den klipper tändningen ofta
 

Ranger49

Medlem
2 jul 2013
12
0
1
Örnsköldsvik
Den misständer då jag accar på varv mellan 4-6t. Det händer även då jag accar sakta.
Har inte kunnat hitta någon specifikt lägge då det händer som mest.
Det spelar ingen roll om det är blötsnö eller lättare före
 

Hubbe

Välkänd medlem
23 dec 2009
440
3
18
DE-Schleswig Holstein
Har provat med något liknande men ingen förbättring

Du kan inte jämföra en bränsle stabilisera med drivmedelsförstärkare.
Triboron drivmedelsförstärkare optimerar förbränningen, rengör spridare
dvs. alla förbränningslinjens komponenter. Skyddar mot korrosion och eliminera kondensvatten. Låter otroligt, men jag ha gjort otrolig goda erfarenheter med
Triborons drivmedelsförstärkare i mina två - och fyra taktare.