Motorhaveri pga sand i motorn?

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Är det inte så med alla importörer att all kommunikation skall gå via återförsäljarna? Eller finns det sådana som har "support" direkt till kund?
Ähh det där köper jag inte, är man företagare så får man som ansvarig glatt prata med förbannade kunder..

EXEKUTIVA BEFATTNINGAR
Andersson, Jan Eric (f. 1966), VD

STYRELSE OCH ANDRA ÖVERVAKANDE BEFATTNINGAR
Andersson, Jan Eric (f. 1966), Ordinarie ledamot
Jokinen, Jukka Sakari, Ordinarie ledamot, Bosatt utomlands inom EES
Kröger, Sven Johan (f. 1967), Ordinarie ledamot

Ring någon i styrelsen eller maila någon i styrelsen (kolla formatet på mailen), men ofta fornamn.efternamn@ så brukar det gå att få fart på rätt personer..
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Grejen är att du/vi inte är importörens kund, ÅF är kund hos importören. Finns ingen generalagens som pratar direkt med kunder annat än i rent undantagsfall.

I frågan "Sand i motorn" så är det på det viset att sanden rått för haveriet så kommer du med största säkerhet inte få något. Garantin gäller tillverkningsfel och Rotax/Lynx har knappast hällt sand i motorn på fabriken.... Skulle du få hjälp är et antingen ÅF som är snäll eller så går det på Good Will.
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.843
97
48
Skellefteå
Du gör definitivt rätt om du går via ÅF, försök lösa det med denne. Det är så man gör.
Som absoluta sista lösning väljer du rättsväsendet.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Hade min skoter inne på rep på Polaris i Umeå just innan dom gick i konkurs för något år sedan.

Skotern blev inte ihopstoppad rätt så i brist på andra alternativ så kontaktade jag generalagenten i Östersund och frågade vad jag skulle göra.

Dom var väldigt hjälpsamma och erbjöd mg en rad olika alternativ på att lösa problemet.
 

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Det kanske har tagit sig in några sandkorn efter den skurit eller då dem skruva isär motorn? :)

Kan du inte försöka ta en bild på motorn och lägga upp?
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Angående telefonnummer: De flesta företags interna telenät är uppbyggda på ungefär samma sätt. Lägg till 01 eller 10 på slutet så kommer du till chefen. För att jämföra: Arjeplogs kommuns växel har telefonnummer 0961-14000, enligt den logiken ska numret till kommunalrådet vara 0961-14001/0961-14010.

Testa samma sak när du ringer till BRP.
 
Last edited: