Höja styret Lynx enduro

asand

Medlem
9 sept 2013
20
0
1
Västerbotten
Hejsan. Köpte en lynx enduro HO -03 nyligen. Det sitter orginal styre och ingen höjare på den. Så nu till min fråga/frågor.

Kan man höja någorlunda bra och skönt innan man måste börja förlänga gaswiren?
Om nu inte de går, hur kompliserat är det att förlänga gaswiren? Skicka gärna någon guide om det finns någotstans.

Sen ge gärna tips på något skönt styre samt styrhöjare!

Är ca 180cm lång.
 

jolpa

Välkänd medlem
24 jan 2010
720
3
16
sundsvall/NJURUNDA
Det är faktiskt väldigt simpelt att byta/förlänga vajern. Du kanske kan be någon vän som har gjort det att hjälpa dig om du är osäker.
Utan förlängare skulle jag gissa på att du får dit 2". Du kan ju alltid lossa på styret från fästet och dra upp det försiktigt och se hur långt kablar/vajer räcker. Tänk på att kabel/vajer sträcks ut när man svänger.

Hoppas det hjälpte, lycka till!


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag skulle gissa på att det mesta måste förlängas då både gas/bromsvajer/bromsslang och elkablar...
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Ska du höja 5" tror jag du kommer få problem att få bromsslangen att räcka, brukar gå att dra dom en lite genare väg och få några cm men tveksam tillräckligt till 5"
 
Last edited:

hanssoooon

Medlem
12 mar 2013
30
0
1
uppsala
den kunde varit lite lite högre, men innan hade jag bara en kloss som höjjare när jag bytte blev de som en ny skoter, mycket skönare :)
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
4-6" rsi höjare och ett renthal fatbar och en pivot adapter. gå på närmsta hydralservice så borde de kunna göra en bromsslang åt dig i lagom längd för en bra peng, köp en gaswireförlängare för 220kr och till sist förläng elkablarna.

Där har du ett bra kitt :)